• BID betyr BankID. Det finnes ulike "BID-feil" som må løses på ulike måter. Under finner du de vanligste BID-kodene. Finner du ikke den som dukker opp hos deg i listen under, anbefaler vi å kontakte kundeservice på 915 02479.

    • Mobiloperatøren du bruker kan ha sperret BankID på mobil. Det kan skje hvis du for eksempel har endret abonnementet eller byttet SIM-kort. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med vanlig BankID og bestille BankID på mobil på nytt.

    • Det betyr at din BankID er sperret. Ring oss på 915 02479, så hjelper vi deg.

    • Det kan være ulike grunner til disse feilene.

      1. Du har en gammel versjon av nettleseren din. Nye versjoner er både sikrere og mer stabile. Slik oppdaterer du nettleseren: Internet ExplorerGoogle ChromeMozilla FirefoxOperaSafari.

      2. Du har dårlig internettforbindelse eller treg pc/mac. Sjekk først at du har nett. Hvis ikke slå av eller trekk ut stømmen på modemet/routeren og start på nytt. Virker nettet som det skal, prøv å starte pc/mac på nytt. Opplever du fortsatt at internett er ustabilt - ta kontakt med din nettleverandør.

      3. Sitter du på et jobbnettverk og bruker Internet Explorer 10 eller 11?
      Da må https://csfe.bankid.no legges til i trusted sites. Dette gjøres som regel av IT-ansvarlig. Veiledning finner du på bankid.no.

      PS! Du kan bruke en annen nettleser.
      Her kan du laste ned for eksempel Google Chrome eller Mozilla Firefox.