AutoPASS bombrikke

Med bombrikke fra Fremtind Service får du rabatt på bompasseringer i hele Norge.

Bli kunde med BankID hos Fremtind Service for å bestille bombrikke.

Par i bil, mann kjører
Du får minst 20 % rabatt på bomvei og 10 % på ferge
Full oversikt over passeringer og kostnader
Minst 60 % rabatt for elbiler

Tjenesten leveres av Fremtind Service som er Norges største AutoPASS-utsteder med 1.200 000 AutoPASS-kunder og er et datterselskap av Fremtind Forsikring AS. Fremtind Forsikring eies av SpareBank 1 Gruppen og DNB

Slik får du bombrikke

  1. Bli kunde hos Fremtind Service og bestill bombrikke. Du betaler kun et depositum på 200 kr som du får tilbake når du avslutter avtalen.
  2. Fest brikken i bilen som beskrevet i pakken du mottar i posten.
  3. Du er nå klar til å kjøre gjennom bompasseringer og får automatisk rabattene dine.

Gjør endringer på din avtale på Min side

På Min side hos Fremtind Service kan enkelt opprette og endre eksisterende avtaler. Her kan du også:

  • opprette AutoPASS-avtale og se din AutoPASS-avtale
  • se passeringene dine og hvor mye hver passering koster
  • se alle fakturaene dine
  • bestille ny eller flytte brikke over til en ny bil
  • legge til eller fjerne biler
kalkulator illustrasjon

Hvor mye koster bilturen?

Med bompengekalkulatoren kan du enkelt sjekke hvor mye bilturen koster før du kjører.

Kundeservice.

Lurer du på noe?

Har du spørsmål om din AutoPASS-avtale kan ta kontakt med Fremtind Service.

Full oversikt i mobilbanken

Med tjenesten Mine kjøretøy i mobilbanken får du full oversikt over din bil.

  • Kommer snart! Se din AutoPASS-avtale, kostnader og passeringer inne i mobilbanken
  • Få oversikt over kostnader knyttet til dine kjøretøy
  • Se alle lån og forsikringer på dine kjøretøy
  • Se neste EU-kontroll og beregn CO2 utslipp

Spørsmål og svar

Du betaler kun et depositum på 200 kr som du får tilbake når du avslutter avtalen din i tillegg til bompasseringer.

Bombrikken fungerer i alle AutoPASS-bomstasjoner og på de fleste ferger i hele Norge. I tillegg kan du bruke den på en rekke broer og ferger i Norden.

Du vil få tilsendt ny bombrikke med eget feste og våtserviett som skal brukes til å montere AutoPASS-brikken.

  1. Fjerne eventuell gammel brikke og gammelt feste.
  2. Sjekk at frontruten ikke er kald når du fester brikken.
  3. Vask området der bombrikken skal festes med våtservietten. Dette området er som oftest et markert felt bak speilet. På lastebiler, busser og andre tunge kjøretøy skal brikken plasseres nederst i frontruten. Pass på at den ikke blir skjult bak en vindusvisker.
  4. Fjern dekkpapiret på den andre siden av borrelåsen, og fest brikken mot frontruten i 10 sekunder.

Det er viktig å avslutte AutoPASS-avtalen med én gang på Min side. AutoPASS-avtalen er personlig. Hvis du tar ut brikken, men ikke sier opp avtalen, må du fortsatt betale for passeringene til den gamle bilen.

Du kan bestille feste til bombrikken på Min side hos Fremtind Service.

Du kan enkelt endre avtalen på Min side. Husk at du selv er ansvarlig for å oppdatere opplysninger som kjøretøy og postadresse.

Merk at avtalen og bombrikken er personlig, du kan derfor ikke endre navn på avtalen. 

{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }