Teknisk kampanjebygger/Webanalytiker (CRM)

Spennende og fremtidsrettet stilling i skjæringspunktet mellom IT og markedsføring.

SpareBank 1 Hallingdal Valdres utvikler prosesser ved hjelp av databaser og programvare slik at vi kan ta initiativ på relevant hendelse til riktig kunde, til rett tid og i riktig medium. Vi bruker Adobe Campaign til designe og gjennomføre ulike aktiviteter mot våre kunder. Du vil være en ressurs i å utvikle og utnytte dette systemet sammen med resten av CRM-teamet slik at vi når våre målsettinger på kundeservice og salg. Du vil bli en del av et engasjert CRM-team bestående av analytikere, markedsførere og tekniske ressurser på CRM-verktøyene. Du vil jobbe lokalt i egen bank, og i samarbeid med 9 andre banker i Samarbeidende Sparebanker.

Dine arbeidsoppgaver:

  • Bygge logikken i kundereiser i Adobe Campaign
  • Samarbeide med resten av CRM-teamet om utvikling av helhetlige, relevante og lønnsomme kundereiser
  • Jevnlig testing, effektmåling og vedlikehold av pågående kundereiser
  • Sette mål og rapportere resultater på kundereiser til teamet og ledergruppe
  • Legge til rette for gode målinger på digitale flater (tag management)
  • Rapportere på webanalyse (Adobe Analytics) og initiere tiltak for gode konverteringsrater på nett og i digitale kjøpsløsninger.
  • Effektmåling, benchmarking og resultatrapportering til ledergruppe på lokale og nasjonale produktkampanjer

CRM-satsningen vår er i en oppstartsfase og du kan være med å påvirke stillingsinnholdet. Enkelte arbeidsoppgaver og ansvarsområder kan dermed også endres underveis.

Ønsket utdanning, arbeidserfaring og egenskaper:

  • IT og/eller markedsføringsutdanning
  • Erfaring med teknisk bruk av CRM- og kampanjestyringsverktøy
  • Interesse for markedsføring og salg, og forståelse for grunnleggende forbrukeratferd
  • Interesse for IT og evne til raskt å tilegne seg ny kunnskap
  • Teknisk, systematisk og analytisk natur
  • Du er nysgjerrig og tar selvstendige initiativ i jobben

Denne stillingen er i skjæringspunktet mellom marked og IT. Utdanning og erfaring innen enten marked eller IT er derfor ønsket. Interesse for begge fagfeltene er imidlertid en forutsetning. Opplæring og kursing vil bli tilbudt etter hva du har behov for.

Vi benytter MicroSoft Dynamics 365 og Adobe Campaign. Erfaring med disse eller tilsvarende verktøy vil være en fordel.

Type stilling:

Fast stilling – 100 %

Arbeidssted:

Fagernes eller Gol

Stillingen rapporter til:

Leder CRM

Tiltredelse:

Etter nærmere avtale

Spørsmål vedr. stillingen?

Ta gjerne kontakt med:

  • Gunnhild Indergaard (CRM Strategisk rådgiver), tlf. 4161 5062
  • Stian Møllerplass (Markedsansvarlig digitale flater), tlf. 4132 7265
  • Ann Karin Opheim (HR-sjef konsern), tlf. 4150 5509 eller 
  • Ellen Blakkestad (HR-medarbeider konsern), tlf. 9168 2748

for en uformell prat om stillingen.

Søknadsfrist:

Snarest

Søknad og CV sendes primært via søknadskjema på www.sb1.no/ledigstilling.
Alternativt per e-post til: jobb@sb1.no merket «Søknad stilling 2018/08»