Kundeveileder

Hallingdal

Kundeveileder er en aktiv bidragsyter og kontorets «hovmester». Du fungerer som mottager av kunder i kontorlokalene og veileder for kunder av konsernets virksomheter. Du er delaktig i bankens oppfølging av eksisterende kundeportefølje innenfor personmarkedet.

Arbeidsoppgavene er ulike administrative oppgaver på tvers av konsernet, og veiledning til selvbetjening innenfor alle fagområder med hovedtyngde og ansvar innenfor betalingsformidling. Kundeveileder skal også drive aktivt markedsrettet arbeid mot eksisterende og nye kunder og gjennomfører kunderettede aktiviteter.

Stillingens hovedansvar og arbeidsoppgaver:

  • Være mottaker/ førstelinje for kunden, avdekke hva kunden ønsker hjelp til og veilede videre for konsernets virksomheter og tjenester innen bank, regnskap og eiendomsmegling.
  • Veilede kunder og kollegaer innenfor dagligbank- /digitalbank-tjenestene og være avdelingenes digitale ambassadør.
  • Internressurs på digitalbankområdet.
  • Avlaste og bistå rådgivere og kundesenteret med ulike arbeidsoppgaver og produksjon av dokumenter (BackOffice).
  • Etablere og avslutte kundeforhold innenfor personmarkedet.
  • Motta bestillinger av Bank ID – ansvarlig for kontroll og opprettelse av disse.
  • Konvertering av salgspantlån etter tips fra rådgivere.
  • Møtebooking på tvers av konsernet.
  • Delansvarlig for drift av automatmiljøene på de ulike avdelingene.
  • Delaktig i gjennomføring av kunderettede aktiviteter og arrangementer.
  • Administrative oppgaver og forefallende arbeid.
  • Andre ansvars- og arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen.


Essensen i stillingen:

  • Kundeorientert vertskapsrolle for hele kontoret
  • Ansvar for at mottakssonen er representativ, ryddig og tiltalende
  • Er superbruker og nysgjerrig på utviklingen innenfor digitale løsninger.
  • Veilede kunden i digitale og selvbetjente løsninger på tvers av fagområder
  • Faglig dyktighet. Tar aktivt ansvar for egen kompetanse.
  • Tar aktivt del i gjennomføringen av kunderettede aktiviteter.
  • Gjøre hverdagen enklere for våre kunder.

Ønsket kvalifikasjoner og personlige egenskaper

  • Minimum bachelor eller tilstrekkelig realkompetanse/ erfaring.
  • Spesialist på digitale løsninger i tillegg til god IKT-kompetanse.
  • Proaktiv og initiativrik
  • Dyktig på kundeorientert relasjonsbygging.
  • Engasjert, utadvendt og løsningsorientert.
  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner.
  • Lagspiller som er god på samhandling. 
Mann sitter med laptop. Illustrasjon

Interessert i stillingen?