Info

Har du mottatt brev om «Oppdatering av kundelegitimasjon»?

Vi har mottatt flere kundehenvendelser om brevet og har behov for å presisere budskapet. 

Hvorfor mottok du brevet?

Korrekt legitimert og dokumentert identitet er et myndighetskrav pålagt bankene. Du mottok brevet fordi du har BankID, og fordi vi ikke har «gyldig» legitimasjon på deg i våre systemer. Det kan være flere årsaker til dette. Det kan være at du har vært kunde i lang tid, og vi kjenner deg så godt at vi ikke har hatt behov for legitimasjonen din tidligere. Det kan også være at vi ikke har registrert legitimasjonen din riktig. 

Hva trenger vi?

Vi trenger din hjelp for å tilfredsstille myndighetenes legitimasjonskrav knyttet til BankID. Har du mottatt brevet og har aktiv BankID ønsker vi at du tar kontakt med oss slik at vi får registrert legitimasjonen din. Ble du kunde hos etter 1. mars 2007 sier regelverket at vi trenger pass. Ble du kunde før denne datoen ønsker vi i utgangspunktet pass, men annen gyldig legitimasjon kan benyttes. Eksempel på gyldig legitimasjon er norsk førerkort. Har du ikke pass eller annen legitimasjon er det fint om du tar kontakt med oss så finner vi en løsning! Du når oss på telefon 03202 eller ved å komme innom ett av våre bankkontor på Geilo, Ål, Gol, Hemsedal, Fagernes, Beitostølen og Heggenes.

Vi beklager igjen eventuelle uklarheter og ulemper dette har medført. Og til alle dere som har vært innom et kontor og fremvist pass, så sier vi tusen takk for hjelpen!