Bjarne Chr. Finstad ny administrerende direktør i Sparebank 1 Finans Østlandet AS

Bjarne Chr. Finstad (43) fra Hamar tar over som administrerende direktør i SpareBank 1 Finans Østlandet (SFØ) fra 1. juli. Han kommer fra stillingen som leder for bedriftsmarkedet i samme selskap.

30. juni 2016

- Det har vært en god prosess med mange sterke kandidater, sier styreleder Hans Olav Wedvik. - Styret er svært godt fornøyd med at han vil ta på seg oppdraget som ny administrerende direktør. Vi ønsker han lykke til med utfordringen.

Finstad har vært konstituert som administrerende direktør i SFØ siden 1. mai og har 10 års erfaring i selskapet, deriblant som leder for bedriftsmarkedsavdelingen fra 2008.

Bjarne Chr. Finstad er utdannet siviløkonom fra NHH og har erfaring fra blant annet Cap Gemini Ernst & Young og Landkreditt bank. Han tar over etter Hans Olav Wedvik, som nylig ble rekruttert til stillingen som direktør for bedriftsmarked i Sparebanken Hedmark.

Finstad kommer opprinnelig fra Stange, er gift og har to barn. -Jeg ser frem til å videreutvikle Sparebank 1 Finans Østlandet sammen med dyktige kollegaer, sier Finstad.

BILDE: Bjarne Chr. Finstad

Kort om selskapet
Sparebank 1 Finans Østlandet

Et solid og lønnsomt finansieringsselskap i vekst. Selskapet tilbyr leasing, næringslån, salgspantlån og forbrukslån til bedrifter og privatpersoner gjennom forhandlere, samarbeidende banker og direkte mot kunder. SFØ har hovedkontor i Hamar og er i dag 60 ansatte og har en forvaltningskapital på 6 milliarder kroner. Selskapet er datterselskap i Sparebanken Hedmark. SpareBank 1 Ringerike Hadeland er også medeier i SFØ (5 prosent).