Bedriftskunder som ble flyttet fra SpareBank 1 Nord-Norge til SpareBank 1 Helgeland fikk samtidig nytt kontonummer. Disse kundene må dermed huske å oppdatere kontonummer der det er nødvendig – for eksempel til kunder og samarbeidspartnere.
Hva betyr dette?
Om noen betaler inn til bedriftens gamle kontonummer i dag, videreføres pengene til bedriftens nye kontonummer i SpareBank 1 Helgeland. Den automatiske overføringen stopper 13 måneder etter bedriften ble flyttet. Etter det vil betalingen bli avvist og pengene sendt tilbake til utbetaler. For at ikke dette skal skje må du sjekke at du har oppdatert kontonummeret ditt hos de som gjør betalinger til din bedrift.
Hva må jeg gjøre?
Si fra til de som betaler til bedriften jevnlig:
Oppdragsgivere
Kunder
Samarbeidspartnere
Husk også å minne om endringen internt, slik at egne system kan oppdateres:
Regnskapsfører
Økonomiavdelingen
Salgsavdelingen
Andre som håndterer transaksjoner inn til bedriften
Hva lurer andre på?
Dere må melde endring av kontonummer fordi bedriften fikk nytt kontonummer da dere ble flyttet fra SpareBank 1 Nord-Norge til SpareBank 1 Helgeland. Enn så lenge videresendes pengene fra gammelt kontonummer til nytt kontonummer, men dette stopper 13 måneder etter bedriften ble overført.
Bedriften må ha meldt endring av kontonummer til de som betaler inn til bedriften innen 13 måneder etter flytten fra SpareBank 1 Nord-Norge til SpareBank 1 Helgeland.
Da bedriften ble flyttet i 2021 ble det satt på en videresending av penger fra gammelt kontonummer i SpareBank 1 Nord-Norge til din nye konto i SpareBank 1 Helgeland. Denne videresendingen har en grense på 13 måneder. Det betyr at du innen 13 måneder fra flytten må ha meldt ifra om nytt kontonummer hos de nødvendige personene og aktørene.
Vi kan dessverre ikke se i våre systemer hvilke avsendere som sender penger til bedriftens gamle kontonummer. Om du lurer på hvor du skal starte, har vi laget en liste over de vanligste utbetalerne.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}