Kunder i Frende får nytt kontaktpunkt fra nyttår

Kunder med forsikringer i Frende Forsikring får nytt kontaktpunkt fra 1. januar 2022. Da må du kontakte Frende angående dine forsikringer hos dem.

1. januar går SpareBank 1 Helgeland og Frende Forsikring hver til sitt. Dette påvirker kunder som har forsikringer i Frende via banken. Du trenger ikke gjøre noe, men du får nytt kontaktpunkt for forsikringene dine.

Bakgrunnen for at det langvarige og gode samarbeidet avsluttes, er at banken har gått inn i SpareBank 1-alliansen.

Hva betyr dette for meg?

Som kunde trenger du ikke å foreta deg noe. Forsikringene du har i Frende fortsetter som vanlig, men med nytt kontaktpunkt hos Frende. 

Fra nyttår får du kundeservice og skadeoppgjør på samme sted, og tar direkte kontakt med Frende om du trenger hjelp med forsikringene dine.

Du vil ikke lengreha en link til Frende fra bankens nett- og mobilbank, og rådgiveren din lokalt vil ikke kunne hjelpe deg med forsikringene i Frende, fordi SpareBank 1 Helgeland har ny forsikringsleverandør.

SpareBank 1 Helgeland vil fremdeles ha kontaktinformasjon til Frende på sbh.no for å gjøre det enkelt for deg.

Lyspære, ikon.

Lurer du på noe?

Fra 1. januar ringer du Frende på tlf. 55 15 36 00, enten du har en skade eller har spørsmål om forsikringene dine. Du kan også ta direkte kontakt på e-post kundeservice@frende.no. Er du bedrifts- eller landbrukskunde kan du sende dem mail til kundeservicebm@frende.no.

Før 1. januar kan du som privatkunde kontakte banken på forsikring@sbh.no. Er du bedrifts- eller landbrukskunde, bruker du frendeforsikringbm@sbh.no.