Gaver fra våre ansatte

SpareBank 1 Modum sine gavmilde ansatte deler ut julegaver også i år. Les mer om hvem som mottar gaver.

- Det har blitt en veldig fin tradisjon at våre kollegaer her i banken har anledning og blir oppfordret til å spare en liten del av sin lønn hver måned til gode formål, sier Arnt Olav Svensli, tillitsvalgt i SpareBank 1 Modum.

I tillegg til at to veldedige organisasjoner mottar månedlig 1000 kroner hver, blir det gjennom året et overskudd på sparingen.

- De ansatte har fått velge formål, og har gjennom avstemming bestemt at Modum Røde Kors Barnehjelpen mottar 10.000 kroner i julegave i år, sier Hege Miriam Østby, tillitsvalgt i SpareBank 1 Modum.

Markeringen og overrekkelsen skjedde under bankens årlige julefrokost hvor leder av Modum Røde Kors Barnehjelpen, Birgith Plant, mottok gaven. Birgith er også bankens trofaste kantineansvarlig gjennom mange år.

- Det er rett og slett rørende hvor rause de ansatte i banken er. De bidrar med mye godt, også i det private, kan Plant fortelle. - Pengene vil komme godt med, da vi dessverre ser en økning i antall familier som har utfordringer, spesielt i høytidene.

Bankens ansatte har også bestemt hvilken veldedig organisasjon som vil være mottaker av et fast månedlig beløp på 1000 kroner. En ny mottaker har kommet på banen, fordi den nåværende mottakeren har avviklet driften. Dette vil bli kunngjort på nyåret, da vi ønsker å kontakte organisasjonen først, sier de tillitsvalgte.