Gaveutdeling nummer to i 2017

Gaveutdeling nummer to i 2017.
Gjelder for regnskapsåret 2016.

SpareBank 1 Modum har nok en gang gleden av å dele ut gaver til lag og foreninger i våre markedsområdet.
- Det er nytt av året at vi har to gaveutdelinger, sier Kirsten Wassend, banksjef HR, forretningsutvikling og marked i SpareBank 1 Modum. Dette blir gjort fordi vi alltid ser at det kommer mange hendvendelser om spennende og gode prosjekter i løpet av året. Da er det kjekt å kunne dele ut gaver to ganger.

Mange gode prosjekter
Det er på vårparten den store gaveutdelingen finner sted, men det er ikke småpenger som skal ut i disse dager heller: 1.352.645,- deles ut, til ulike prosjekter.

Støttespiller for mange
- Vi er veldig stolte av at vi kan være en så viktig og god støttespiller for lag og foreninger i våre markedsområder, sier Ole Gunnar Fidjestøl. Han jobber som markedskonsulent og er ansvarlig for bankens bortimot 100 samarbeidsavtaler. - Det er viktig at vi forvalter disse avtalene godt, samtidig som vi helt klart ser at sponsormarkedet for både enkeltutøvere og lag og foreninger har blitt tøffere. Det er gjerne stort fokus på å få en verdi tilbake, sier Fidjestøl.

Søknader for 2018
Det ble åpnet for nye søknader allerede fra 15. november, hvor fristen for å søke for å komme med på neste vurdering er 1. februar 2018. Hvor mye som eventuelt settes på et gavebudsjett for 2018 blir ikke fastsatt før regnskapet for 2017 er vedtatt.

Mer informasjon
Her kan du lese mer om SpareBank 1 Modum sitt samfunnsansvar og kriterier for tildeling av midler: https://www.sparebank1.no/nb/modum/om-oss/samfunnsansvar.html

Kirsten Helene Torkildsen Wassend
Banksjef HR, marked og forretningsutvikling