Byttehelgen 2018 - Nedre Sigdal

Lyst til å gå på skiene til Therese Johaug i vinter? Elin Gunnerud fra SpareBank 1 Modum og Ellen Fremgård fra Nedre Sigdal samarbeider om Byttemarkedet den 25. november på Nerstad.

Er du klar for årets Byttehelg?

Skisesongen nærmer seg, og det betyr at Byttehelgen også er rett rundt hjørnet. Også i år håper vi at mange både leverer utstyr de ikke lenger trenger, eller får kjøpt seg nytt brukt utstyr til en rimelig penge.

I november inviterer SpareBank 1 og Norges Skiforbund Langrenn nok en gang til Byttehelg. Her arrangerer idrettsklubber over hele landet bruktmarkeder der det kjøpes og selges brukt skiutstyr. I våre nærområder er det bruktmarkeder i Mjøndalen og i Nedre Sigdal.

- Mange norske barn blir holdt utenfor idretten på grunn av økonomi, og det ønsker vi i SpareBank 1 Modum å gjøre noe med! For at flere skal få muligheten til å delta, arrangerer vi Byttehelgen sammen med Skiforbundet, sier Ole Gunnar Fidjestøl i SpareBank 1 Modum.

På Byttehelgen kan du både selge det du selv ikke trenger, og kjøpe nytt brukt utstyr enten til deg selv eller andre i familien. Brukt utstyr kan være vel så bra som nytt, enten det er til å lære seg å stå på ski, teste ut en idrett for første gang, eller å komme seg over dørstokkmila og ut i løypa.

- Vi oppfordrer til å rydde boden hjemme og ta med brukt skiutstyr som dere ikke lenger bruker til den lokale Byttehelgen. Da kan du tjene litt penger på det, og andre får mulighet til å komme seg ut i skiløypa, sier Fidjestøl.

Nedre Sigdal IF åpner opp for mer enn ski: Ta med alt av idrettsutstyr!
Ellen Fremgård fra Nedre Sigdal IF er klar for Byttehelg, og oppfordrer folk til å delta på bruktmarkedet på Nerstad den 25. november.

- Vi har klare ambisjoner i klubben om at her skal idretten være for alle, sier Fremgård. Det er kostbart å delta på fritidsaktiviteter, og vi synes derfor det er veldig verdifult for våre medlemmer at de kan bytte utstyr på denne måten. Det er også viktig for klubben at vi har en klar holdning til bærekraftmå. lVi har i tillegg åpnet opp for at det også innbefatter utstyr fra alle idrettsaktiviteter.

Ekstra gulrot: Du kan vinne skiene til Therese Johaug!
Som en liten påskjønnelse fra SpareBank 1 Modum har banken gitt videre skiene til Therese Johaug!
- Dette var en flott gave, som vi er sikre på vil være velidig populært å kunne ta med seg, sier Ellen Fremgård i Nedre Sigdal IF. -Hvordan vi skal dele ut disse kommer vi tilbake til, men du må i allefall møte opp på Nerstad den 25. november, smiler Ellen Fremgård.

Gaven ble overrekket av Elin Gunnerud, fagansvarlig forsikring i SpareBank 1 Modum.

Nedre Sigdal IF, Sigdalshallen.
Søndag 25. november kl 11-13.

Bli med på Norges største dugnad for skiglede!

For mer informasjon om Byttehelgen gå inn på: https://byttehelgen.no/

For spørsmål, kontakt:
Ole Gunnar Fidjestøl