Sperre kort

Har du mistet kortet eller tror andre kan ha fått tak i koden? Da sperrer du kortet raskt og enkelt i mobilbanken eller nettbanken din. 

Slik sperrer du bankkort og kredittkort

  1. Logg inn i mobilbanken eller nettbanken.
  2. I mobilbanken trykker du på Mer og deretter på menypunktet Kort. I nettbanken trykker du på menypunktet for Kort øverst i skjermbildet.
  3. Velg så det kortet du vil sperre og trykk på Sperre kort.
  4. Til slutt bekrefter du ved å trykke på Sperr kortet og kortet er sperret.

Har du barn som har Bankkort for barn eller Bankkort for ungdom sperrer du også disse kortene i din mobilbank eller nettbank. 

Video placeholder image

Er bankkortet ditt misbrukt?

Sperr kortet og anmeld saken til politiet. Dette kan du gjøre i din nettbank/mobilbank eller ved å kontakte vårt kundesenter på 915 02270.

Når beløpene er bokført din konto kan du reklamere på disse ved å sende oss en signert egenerklæring (pdf) på e-post post@sb1modum.no eller til vårt kontor SpareBank 1 Modum, Vikersundgata 29, 3370 Vikersund.

På skjemaet må du fylle ut hvert enkelt beløp du reklamerer for med dato, brukersted og kroner. Fyll ut alle punkter på skjema som angår din sak og signer skjemaet for hånd.


Funnet igjen kort - åpne sperret kort?

Hvis du ikke bestilte nytt kort da du sperret det, kan du åpne kortet ditt igjen her.

Gjelder det kredittkortet ditt, har du mulighet til å fjerne sperren innenfor 48 timer etter at det ble sperret. Etter dette vil nytt kort automatisk bli laget og sendt til deg.

Har du ikke nettbank eller mobilbank, eller kommer deg ikke inn der, kan du ringe oss på 915 02270 for hjelp.