Betaling fra regnskapssystem

Med integrasjon mellom bank og regnskap, kan betalinger godkjennes i regnskapssystemet uten at du må godkjenne betalingene i nettbanken.


Slik fungerer regnskapsgodkjente betalinger

For å møte nye lovkrav muliggjør vi nå automatisk sjekk av betaler når du betaler via regnskapssystemet til bedriften. Ved å være bruker i en nettbank-avtale med godkjenningsrett på betalingskontoen det gjelder, sørger vi for automatisk sjekk av betaler. Så slipper du eller andre i bedriften å logge inn to steder for å godkjenne samme betaling.

Kort oppsummert må du:

  1. Ha et regnskapssystem som åpner for integrering med nettbank.
  2. Være bruker i en nettbank bedrift-avtale med godkjenningsrett på aktuelle kontoer (se alternativer nedenfor).
  3. Logge inn én gang i nettbank bedrift for å bli registrert/legitimert i bankens systemer.

Etter det er alt klart for å bare godkjenne betalinger i regnskapssystemet.

Les mer om filbasert betaling fra regnskapssystem.


To muligheter for godkjenning av betalinger

Du som kunde kan godkjenne, eller bedriftens regnskapsfører. 

Du som kunde godkjenner

Regnskapsfører godkjenner