Husk at du kan kontakte oss på chatten nederst til høyre hvis du lurer på noe. Du kan også se om du finner svaret blant våre ofte stilte spørsmål.
Ny i nettbank bedrift?
Slik kommer du i gang
Sjekk mulighetene i nettbanken
Som administrator kan du enkelt legge til nye brukere og styre hvilke tilganger de skal ha.
Se hvordan likviditeten har utviklet seg over tid og få en prognose for tiden fremover.
Koble nettbanken og regnskapsprogram sammen for en enklere hverdag.
Hva lurer andre på?
Lag og forening
Er du ny i styret i et lag eller en forening og skal ha tilgang til konto, må du kontakte den eller de som er administrator i nettbank bedrift og be om å bli lagt til som bruker. Du får da tilgang til nettbank bedrift. Administrator bestemmer hvilke kontoer du skal ha tilgang til og hvilke rettigheter du skal ha. Mangler du tilgang på en konto, er det altså administrator som kan hjelpe deg.
Bedriftskonto
Det samme gjelder hvis du er ansatt i en bedrift og skal ha tilgang til en bedriftskonto. Kontakt den i bedriften som er administrator i nettbank bedrift og be om å bli lagt til med nødvendige rettigheter.
Skal du legge til ny administrator i nettbank bedrift, gjør du det via knappen under. Når bestillingen er sendt inn, må avtalen signeres elektronisk i henhold til bedriftens signeringsregler. Så snart avtalen er signert er ny administrator klar til bruk.
Bare administratorer kan endre på tilganger i nettbanken. Det gjør du under menypunktet Admin i nettbank bedrift. Der kan du også slette en eksisterende administrator.
Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn i nettbanken. Dette kan være feil med nettleseren, BankID, kodebrikke eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Problemer med engangskode på mobil?
Engangskode på mobil virker ikke
Får du feilmelding?
Feilmeldinger som starter med BID
Hvorfor feiler innlogging med BankID?
Problemer med BankID på mobil?
Ingenting kommer opp på telefonen
Har du endret abonnementet eller byttet SIM-kort på mobilen? Da vil ikke BankID på mobil fungere lenger. BankID på mobil fases nå ut, og engangskode-appen overtar som løsning for å logge inn. Etter 1. september 2022 kan du derfor ikke bestille BankID på mobil. Les mer og last ned engangskode-appen.
Feil med kodebrikke?
Bestill ny kodebrikke
Oppdater nettleseren
Det kan være nettleseren som ikke er oppdatert til siste versjon. Slik oppdaterer du den:
Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari
Godkjente innenlandsbetalinger overføres mandag til fredag klokken 00.05, 08.45, 10.00, 11.30, 14.00 og 15.00*.
Betalinger som er godkjent i helgen, overføres natt til mandag klokken 00.05.
Betalinger som er godkjent før klokken 14.00 er disponibel på mottakers konto samme dag, uavhengig av bank. Overføringer mellom egne kontoer i egen bank gjøres med det samme.
Utenlandsbetalinger må godkjennes før klokken 14.00 for å bli behandlet samme dag.
* Ikke garantert oppgjør kl. 15.
Du finner kontoutskrifter, årsoppgave og bilag i nettbank bedrift under menyvalget Transaksjoner. Husk å velge riktig år, altså året som har gått.
Merk at du må ha tilgang til alle bedriftens kontoer i nettbanken for å få frem menypunktet Årsoppgave. For å få tilgang til alle kontoer, må bruker ta kontakt med bedriftens nettbank-administrator. Dersom ikke alle kontoer ligger i nettbanken må bedriften kontakte kundesenteret på chat eller telefon.
Revisorer ønsker for øvrig normalt å motta revisjonsoppgaven, det vil si årsoppgaven, direkte fra banken.