Mobil og nettbank

Måter å logge inn på

For å logge inn i nettbanken klikker du "Logg inn" oppe til høyre.

Når du logger inn i nettbanken og mobilbanken, bruker du BankID. Det finnes flere måter å logge inn på - du velger selv hva som passer deg best.


To enkle måter å logge inn på - og en ekstra

BankID på mobil
- kjapt og enkelt

  • Du slipper å huske passord. Det eneste du taster inn er PIN-kode.
  • Du trenger ingen egen app, alt går av seg selv på telefonen.
  • Fungerer på alle typer telefoner og abonnementer.

Et godt alternativ
- engangskode på mobil

  • Ganske lik BankID på mobil, men denne løsningen er ikke like rask. Bare nesten.
  • Du finner appen i AppStore eller Google Play.

Backup i skuffen
- kodebrikke

  • Kodebrikken kan være grei å ha som en reserveløsning.

Logge inn i mobilbanken. Bilde.

Logg inn med fingeravtrykk 

Har du iPhone 5S/Android 6 eller nyere kan du logge inn med fingeravtrykk. Når du skal betale regninger må du bekrefte betalingen med BankID.  

Logg inn med passord

Innlogging i mobilbanken med passord gir deg saldo og oversikt. Når du skal betale regninger blir du bedt om å bekrefte betalingen med BankID. 

 

 

 


Har du ikke BankID?

Fra du er 15 år kan du få BankID. For å få BankID hos oss må du komme innom et av våre kontorer med legitimasjon. Gyldig legitimasjon for å få BankID er norsk fødselsnummer og pass . Dersom du ikke kan møte opp i kontoret, kontakt oss på 03900.


Har du trøbbel med innloggingen?

Det kan være ulike grunner til at du står fast eller har problemer. Under kundeservice har vi samlet svar på de mest stilte spørsmålene, om alt fra innlogging i nettbanken til mulige feil med BankID på mobil.

Kanskje du finner nyttige tips og hjelp til ditt problem?