Det skal være forutsigbart for deg hva som skjer når du trenger behandling. Du kan ta det med ro, mens vi sørger for at du blir tatt vare på av riktig ekspertise til rett tid.
Helse-/behandlingsforsikringen gir deg:
Billeddiagnostikk innen 10 virkedager, for eksempel MR og CT
Legespesialist innen 10 virkedager
Andregangsvurdering
Operasjon eller sykehusbehandling innen 15 virkedager
Helseforsikring kan kjøpes av alle mellom 16-69 år, og den varer til du er 70 år. Du må ha bodd i Norge sammenhengende de siste fem årene og ha norsk personnummer.
Du må fylle ut et helseerklæringsskjema. Før du kan benytte deg av forsikringen må helseerklæringen være ferdig vurdert av oss.
Forsikringen kan brukes til sykdom, skader eller plager som har oppstått etter at forsikringen er godkjent.
Du trenger henvisning fra lege for å bruke forsikringen.
Behandlinger må være godkjent og bestilt av oss.
Vårt medisinske nettverk består av helsefaglige samarbeidspartnere i Norge, Sverige og Danmark.
Vær oppmerksom på at fysikalsk behandling, psykolog og psykiater ikke dekkes av forsikringen. Se forsikringsvilkårene for øvrige behandlinger som ikke dekkes av forsikringen.
Behandlingsforsikring vilkår og IPID
Vilkår
Her kan du laste ned gjeldende vilkår for behandlingsforsikring.
Din personlige sykepleier hjelper deg gjennom hele behandlingen
Hvis du blir syk eller utsatt for en ulykke, er det både godt og trygt å få litt ekstra omsorg.
Med helse-/behandlingsforsikring er du ivaretatt fra første stund. Så fort du sender inn henvisningen fra legen, sørger din personlige sykepleier for at du kommer til riktig spesialist innen 10 virkedager og følger deg opp på veien videre. Hvis du trenger det, får du også billeddiagnostikk innen 10 virkedager og operasjon innen 15 virkedager. Du slipper å tenke på egenandeler - det er dekket av forsikringen.
Sykepleieren hjelper deg også med alt det praktiske, som for eksempel billettbestilling, booking av transport og overnattinger, slik at du kan konsentrere deg om å bli frisk og komme deg raskt tilbake til hverdagen.
Helsetelefon
En døgnåpen helsetjeneste som er inkludert i forsikringen.
Du trenger en henvisning fra legen din. Så kan du melde skade på nett. Velg Behandlingsforsikring og fyll ut nødvendig informasjon. Du skal også laste opp henvisningen din her. Hvis du trenger hjelp, ta kontakt med oss på telefon 915 02300.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Behandlingsforsikringen dekker billeddiagnostikk som for eksempel MR og CT, legespesialist, mulighet for andregangsvurdering hos legespesialist, operasjon/sykehusbehandling, medisiner under sykehusopphold, rehabilitering etter sykehusopphold og reiser og losji som er medisinsk nødvendig.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Behandlingsforsikringen dekker ikke dette. Unntak er dersom det er behov for fysioterapi i forbindelse med rehabilitering etter operasjon som er bestilt og betalt av forsikringen, da kan for eksempel fysioterapi være dekket.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Helseforsikringen dekker ikke psykolog- og psykiatritjenester. Unntaket er ved behov for psykologisk førstehjelp.
Ved psykiske reaksjoner som skyldes plutselig og uforutsett hendelse dekker forsikringen:
Psykologkontakt innen 24 timer (første konsultasjon)
Inntil 3 påfølgende konsultasjoner hos psykolog
Forsikringen dekker deg, din partner og dine barn i den faste husstand, i felles konsultasjon(er), forutsatt at dere var involvert i samme hendelse.
Nei, det er viktig at alle behandlinger blir bestilt av SpareBank 1 Forsikring. Selskapet betaler kun for timer som er bestilt av oss.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Svaret på undersøkelsen blir sendt til henvisende lege, som har ansvar for å vurdere videre behandling. Dersom det skrives ut ny henvisning må du selv sende denne til oss.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Når vi har fått nødvendig medisinsk informasjon om sykdommen eller ulykkesskaden.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Forsikringen dekker refusjon av den forsikredes utgifter til reise og losji som er medisinsk nødvendig. Dersom det anses av behandlingsstedet at det er medisinsk nødvendig for den forsikrede å ha med ledsager så refunderes ledsagers kostnader til reise og losji.
Reiseutgifter erstattes dersom reiseavstanden mellom fast bostedsadresse i Norge, Sverige eller Danmark og behandlingsstedet er over 5 mil en vei. Det forutsettes at det rimeligste alternativet for transport og losji benyttes.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Det utbetales i løpet av noen dager fra vi har fått informasjonen vi trenger.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Det avklares i første samtale hvor tett oppfølging som ønskes av deg.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Helseerklæringen må være ferdig vurdert før du kan benytte deg av forsikringen.
Når helseerklæringen er ferdig vurdert kan du logge inn for å se forsikringsbevis og vilkår.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}