Bestill

Bli kunde

Bruk din eksisterende BankID for å bli kunde hos oss, og bestill deretter alt du trenger i nettbanken.



Har du ikke BankID?

Fra du er 15 år kan du få BankID. For å få BankID hos oss må du komme innom et av våre kontorer med legitimasjon. Gyldig legitimasjon for å få BankID er norsk fødselsnummer og pass . Dersom du ikke kan møte opp i kontoret, ta kontakt på telefon 02440.


Hva skjer videre?

  • Nettbank og nye kontoer blir tilgjengelig umiddelbart
  • Kortene kommer i posten etter ca. 7 virkedager
  • PIN-kode til kortene finner du i nettbanken. Du har samme PIN på alle kort.
  • Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har AvtaleGiro på, betal denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til vi har registrert den på nytt hos oss, kan dette forekomme.
  • Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i nettbanken.
Gode råd som kan forenkle bankbyttet
  • Før kontoene avsluttes hos din gamle bankforbindelse bør du sette inn penger på den nye kontoen. Ditt nye kontonummer finner du i nettbanken. Da sikrer du tilgang til penger under overgangen fra gammel til ny bank.
  • Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har avtalegiroavtale på, så betaler du denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til den blir registrert på nytt hos oss, vil det fremstå som om du ikke har avtalegiro. Dermed vil de som skal sende deg en faktura i denne perioden måtte sende papirfaktura.
  • Du må selv informere arbeidsgiver og sosial-/trygdekontor om ditt nye kontonummer.
  • Betalinger som er lagt på forfall hos din tidligere bankforbindelse må legges inn på forfallsregisteret hos ny bank dersom den kontoen som skal belastes sies opp før betalingen er gjennomført.
  • Bankkort kan ikke brukes etter avslutning av den konto som kortet er knyttet til.
Generell informasjon rundt bankbyttet
  • Fakturaer vil komme automatisk i din nye nettbank.
  • Avslutning av kontoen kan medføre at en programpakke oppløses, noe som kan føre til mindre gunstige vilkår på øvrige tjenester hos den tidligere bankforbindelsen hvis disse beholdes.
  • Hvis det er knyttet oppsigelsesfrister eller bindingstid til enkelte kontoer bør du vurdere å vente med og si disse opp når bindingstiden utløper, fordi du ved å avbryte en slik avtale kan bli påført kostnader fra tidligere bankforbindelse.
  • Dersom saldoen er negativ, enten som følge av innvilget kreditt eller overtrekk, vil kontoforholdet hos den tidligere bankforbindelsen ikke bli avsluttet uten at dette dekkes inn.
  • Depositumskonto for husleie eller lignende ikke kan omfattes av oppdraget.
  • Konto det er tatt utlegg eller pant i eller på annen måte er sperret, ikke kan omfattes av oppdraget så langt utlegget/panteretten/sperringen rekker.
  • Sjekker skal ikke brukes etter avslutning av den konto som sjekkene trekkes fra.
  • Arkivfunksjoner i nettbanken til din tidligere bankforbindelse forsvinner når nettbankavtalen avsluttes.
  • Umyndig kontohaver må ha vergenes samtykke for å kunne gi oppdrag om overføring av innskudd.