Sosiale forhold
Vi forplikter oss til å ta sosialt ansvar, blant annet ved å respektere internasjonale anerkjente menneskerettigheter, samt fremme likestilling og mangfold. I tillegg ønsker vi å bidra til økonomisk inkludering, eksempelvis gjennom kredittprodukter med en sosial profil og ved å legge til rette for ikke-digitale kunder.
Banken spiller også på lag med frivilligheten, lag og foreninger i lokalsamfunnene gjennom utstrakt sponsorvirksomhet. I tillegg deler vi av overskuddet med kundene våre ved å utbetale kundeutbytte.
Under finner du våre retningslinjer innen sosiale forhold, samfunn og menneskerettigheter.
Dokumenter:
Overordnede retningslinjer (policydokument) arbeidstaker- og menneskerettigheter
Etiske retningslinjer
Policy for anti-korrupsjon
Program for bankens arbeid mot korrupsjon og bestikkelser
Generelle retningslinjer samfunnsansvar og bærekraft - likestilling og mangfold
Utvikling av medarbeidere
Retningslinjer for å identifisere og motvirke interessekonflikter
Helse, miljø og sikkerhet (HMS) i SpareBank 1 Østlandet
Godtgjøringsordning i SpareBank 1 Østlandet
Retningslinjer for godtgjøring til ledende personer
Rutine for styregodkjennelse av næringsvirksomhet, verv mm. for ledere
Krav til samfunnsansvar for leverandører
Markedsføringspolicy
Økonomisk inkludering