korona ikon

Økonomisk hjelp i koronakrisen

Koronaviruset fører til mye usikkerhet. Hva gjør jeg hvis jeg blir permittert? Hva skjer med sparepengene mine? Hva dekker reiseforsikringen? Og hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?

Bedriftskunde? Klikk her

Trenger du avdragsfrihet?

Er du permittert eller har mistet inntekten på grunn av koronakrisen? Nå kan du søke om avdragsfrihet på alle typer lån.

Søk om avdragsfrihet

Korona og reiseforsikring

Har du vært eller skal du på reise? Her finner du informasjon, spørsmål og svar om forsikring og koronaviruset.

Se hva forsikringen dekker

Permittering og pensjon

Dersom du blir permittert, får dette konsekvenser også for pensjonssparingen din. Her kan du se hva du bør være oppmerksom på.

Les mer om pensjon

Studentpakke i koronakrisen

Hvordan kan du få økonomien til å gå rundt i slike tider? Hvordan fungerer krisepakken for deg som er student?

Se våre tips og informasjon om krisepakken

Vi er her for deg

Akkurat nå er ingenting som det pleier. Vi er fortsatt på jobb, i barnehagen, på skolen, på trening og med venner. Men vi er det hjemme. Alt er plutselig snudd opp ned – for noen også økonomien. Hos oss får du hjelp, tips og råd i den vanskelige tiden.

Trenger du noen å snakke med, kan du ringe oss, chatte, skrive e-post eller avtale nettmøte.

Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen senere!

Koronasituasjonen:
Slik kan banken hjelpe deg

Ta kontakt med oss hvis du er bekymret for din økonomiske situasjon. - Gjennom eksempelvis å tilby avdragsfrihet i en periode kan vi utgjøre en stor forskjell for de som nå blir rammet, sier Kari Gisnås, konserndirektør for personmarked i SpareBank 1 Østlandet.

- Ta tidlig kontakt med oss, så kan vi sammen vurdere løsninger som kan være aktuelle for deg, sier Gisnås.


Uroen i børsmarket – hva gjør jeg nå?

Ønsker du å vite mer om hva som skjer med fondsplasseringene dine? Da kan du finne nyttig informasjon på bloggen til ODIN Forvaltning. ODIN legger også ut webinarer der du kan holde deg oppdatert på markedsuroen.

Tips og råd om sparing i urolige tider?

Les flere tips og råd fra meglersjef Jarle Klemmetsrud her.


Vi deltar i dugnaden for å stoppe koronaspredning

Fra mandag 16. mars er bankens dører låst. Det betyr ikke at banken er stengt, men at møter må avtales på forhånd eller gjennomføres som nettmøter eller på telefon.

  • Banken er i full drift, men vi ber om forståelse for at det kan ta noe mer tid enn vanlig å ta unna alle henvendelser.
  • Møter gjennomføres i hovedsak som avtalt, men tas i størst mulig grad på telefon, nettmøte eller video. 
  • Ved spørsmål oppfordres kunder til å holde seg oppdatert via våre nettsider. 
  • Bruk gjerne vår chatbot, chatløsning inne i nettbanken eller send melding i nettbanken.
  • Ta eventuelt kontakt med din rådgiver direkte eller ring vårt kundesenter privat på telefon 915 07040/bedrifter på telefon 915 07050.
  • Mange av våre ansatte jobber nå hjemmefra. De er tilgjengelige og betjener kunder via telefon og digitale kanaler.
  • Se åpningstider og betalingsfrister for påsken her

Dette er en ekstraordinær situasjon for det norske samfunnet, men vi vil gjøre vårt for å bidra i denne samfunnsdugnaden.


Sammen gjennom krisen

Koronaviruset vil påvirke både folks helse og næringslivet fremover. Som en av regionens største banker ønsker SpareBank 1 Østlandet å bidra til å redusere de negative ringvirkningene for både folk, næringsliv og samfunn.

Av Richard Heiberg, konsernsjef i SpareBank 1 Østlandet
og Hans Olav Wedvik, konserndirektør bedriftsmarked 

Spørsmål og svar om lån

Spørsmål og svar om sparing

Spørsmål og svar om midlertidig stengte kontorer

Spørsmål og svar om BankID, betaling og bankkort