Sammen forebygger vi hvitvasking

Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Information in English

Legitimering 

Har du fått SMS, e-post eller en melding i din nettbank om å legitimere deg? 

Kom innom et av våre kontor med gyldig legitimasjon. Dersom du har lang avstand til kontorene kan du også legitimere deg i en annen SpareBank 1 bank.


Send inn bilde av passet ditt
Har du fått SMS, e-post eller en melding i din nettbank om å legitimere deg? Send oss et bilde av passet ditt. 

Kundeinformasjon

Oppdatering av kundeinformasjon gjøres ved å klikke på knappen under. Du må logge inn med BankID. 


Har du ikke BankID?
Last ned og skriv ut kundeerklæringen i knappene under, fyll ut og signer. 

Utfylt og signert skjema bes returnert til:
SpareBank 1 Østlandet
v/ SDS Dagligbank
Postboks 203
2302 Hamar
Norge 

Avslutt kundeforhold

Har du fått melding om oppsigelse og avvikling av kundeforholdet fra banken? 


mann ser i brosjyre

Noe du lurer på?


Detaljer-ikon

Vi trenger legitimasjon på flere av våre kunder

Myndighetene har bestemt at alle bankkunder må være legitimert overfor banken. Formålet er å forhindre økonomisk kriminalitet. Selv om du kanskje har vært kunde hos oss i mange år, og vi kjenner deg godt, kan det hende du må legitimere deg på nytt. Alle dette angår får beskjed fra banken. 

Les mer om legitimasjonskravet

Detaljer-ikon

Derfor ber vi om legitimasjon og oppdatert kundeinformasjon

Les mer på vårt nyhetssenter