Sammen forebygger vi hvitvasking

Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Privatkunde

Har du fått SMS, mail eller en melding i din nettbank om å legitimere deg og oppdatere kundeinformasjon? Her kan du bestille time og du kan oppdatere din kundeinformasjon.

Bestill time for legitimeringBestill time i et av våre kontorer ved å trykke på knappen under. 
Dersom du har lang avstand til et av våre kontorer kan du også legitimere deg i en annen SpareBank 1 bank.


Oppdater din kundeinformasjon
Oppdatering av kundeinformasjon gjøres ved innlogging i nettbanken eller ved å klikke på knappen under.


Last inn kopi av pass
Bor du i utlandet, eller av andre grunner er forhindret til å komme innom oss, kan du logge inn med BankID og sende oss en kopi av passet ditt. Når kopien er mottatt ringer vi deg for noen spørsmål.

Bedriftskunde

Vi henter informasjon fra Brønnøysundregistrene. Det er derfor viktig at du som kunde sørger for at opplysningene er oppdatert. Skjema som fylles ut nedenfor signeres med BankID.

Detaljer-ikon

Vi trenger legitimasjon på flere av våre kunder

Myndighetene har bestemt at alle bankkunder må være legitimert overfor banken. Formålet er å forhindre økonomisk kriminalitet. Selv om du kanskje har vært kunde hos oss i mange år, og vi kjenner deg godt, kan det hende du må legitimere deg på nytt. Alle dette angår får beskjed fra banken. 

Les mer om legitimasjonskravet

Derfor ber vi om legitimasjon og oppdatert kundeinformasjon

Les mer på vårt nyhetssenter


mann ser i brosjyre

Noe du lurer på?