Sammen forebygger vi hvitvasking

Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Information in English

Legitimering 

Har du fått SMS, e-post eller en melding i din nettbank om å legitimere deg? 

Kom innom et av våre kontor med gyldig legitimasjon. Dersom du har lang avstand til kontorene kan du også legitimere deg i en annen SpareBank 1 bank.



Send inn bilde av passet ditt
Har du fått SMS, e-post eller en melding i din nettbank om å legitimere deg? Send oss et bilde av passet ditt. 

Oppdatering av kundeinformasjon

Oppdatering av kundeinformasjon gjøres ved å klikke på knappen under. Du må logge inn med BankID. 


Oppdatering av kundeinformasjon for bedriftskunder

Vi henter informasjon fra Brønnøysundregistrene. Det er derfor viktig at du som kunde sørger for at opplysningene er oppdatert. Skjema som fylles ut nedenfor signeres med BankID.

Legitimering av personer med roller tilknyttet bedriften

Her kan du legitimere deg som representant for en bedrift, selv om du ikke er kunde i SpareBank 1 Østlandet. Dette kan være aktuelt for deg med rolle som styreleder, styremedlem, signaturberettiget og daglig leder.

Detaljer-ikon

Vi trenger legitimasjon på flere av våre kunder

Myndighetene har bestemt at alle bankkunder må være legitimert overfor banken. Formålet er å forhindre økonomisk kriminalitet. Selv om du kanskje har vært kunde hos oss i mange år, og vi kjenner deg godt, kan det hende du må legitimere deg på nytt. Alle dette angår får beskjed fra banken. 

Les mer om legitimasjonskravet

Derfor ber vi om legitimasjon og oppdatert kundeinformasjon

Les mer på vårt nyhetssenter


mann ser i brosjyre

Noe du lurer på?