Blir du utsatt for svindel, ikke mottar en vare du har betalt for, eller oppdager en transaksjon som ikke stemmer, må du sperre kortet og anmelde saken til politiet. For å få pengene tilbake registrerer du en klage. Dette heter å sende inn en reklamasjon og du gjør det enkelt i mobilbanken eller nettbanken:
Under menypunktet Kort, velger du kortet som er misbrukt.
Finn Reklamasjon i rullegardinmenyen for Flere valg.
Følg veiledningen for å fylle ut og sende inn reklamasjonen. Har du ikke allerede sperret kortet, vil det bli sperret når du sender inn reklamasjonen.
Reklamasjon via post
Har du ikke mulighet til å fylle ut reklamasjon i nettbank eller mobilbank kan du sende oss en signert egenerklæring (pdf) på e-post til sds.drift@sb1ostlandet.no eller per post til SpareBank 1 Østlandet, Postboks 203, 2302 Hamar.
Er kontoen din misbrukt?
Har du oppdaget en mistenkelig overføring på din konto uten å bruke kort? Da må du umiddelbart ta kontakt med oss for å få sperret kontoen.
Hvis du ikke bestilte nytt kort da du sperret det, kan du åpne kortet ditt igjen her.
Gjelder det kredittkortet ditt, har du mulighet til å fjerne sperren innenfor 48 timer etter at det ble sperret. Etter dette vil nytt kort automatisk bli laget og sendt til deg.
Kommer du ikke inn i nettbank eller mobilbank for å sperre kortet, kan du ringe oss på 915 07040 for hjelp.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for"
}