Viktig informasjon relatert til Korona-viruset

Korona-viruset fører til mye usikkerhet rundt økonomi for både private og bedrifter. Dette er en samleside til alle våre kunder.
Er det noe du lurer på som ikke står her kontakt vårt kundesenter på telefon 915 02130

(Bedriftskunde? Klikk her)

Avdragsfrihet på lån

Vi ser at flere av våre kunder kan havne i en økonomisk vanskelig situasjon som følge av Koronaviruset. I den forbindelse er det viktig at dere tar kontakt med oss for å finne løsninger gjennom eksempelvis avdragsfrihet på lånet en periode. Henvendelser kan gjøres gjennom nett- og mobilbanken vår, eller ved å ta kontakt med banken via mail eller telefon. Gebyret for slike endringer dekker vi i denne situasjonen.

Søk om avdragsfrihet (privatkunder)

Søk om avdragsfrihet (bedriftskunder)

Priseksempel boliglån med avdragsfrihet: Nom. rente 2,45 %. Eff.rente 2,53 %. 2 mill o/25år, kostnad kr 701.272,-, totalt kr 2.701.272,-

Verdt å vite om avdragsfrihet

Når den avdragsfrie perioden er over, øker summen på de månedlige innbetalingene. Du beholder da den samme nedbetalingsplanen som før. Kontakt oss hvis du vil forlenge nedbetalingstiden i stedet, så ordner vi det. 

Young woman at home


Gradvis åpning for å forebygge koronaspredning

Vi er med i den landsomfattende dugnaden for å begrense spredningen av det nye koronaviruset. Banken har en samfunnskritisk funksjon, og vi skal bidra til at alle har tilgang til penger. Samtidig er det viktig at vi sikrer denne funksjonen, ved å redusere smittemuligheter. Alle lokalbanker er bemannet og i tilnærmet normal drift.
Fra 15. mai har banken sommertid på kontorene; kl 10.00 - kl 15.00. 

Fra 25. mai åpnes dørene igjen ved lokalbankene i Hønefoss, Jevnaker, Gran og Nittedal. 
Lokalbanken i Hole har fortsatt lukket inngangsdør. Kunder kan enten ringe til banken på telefon 915 02130 for å få hjelp, eller banke på døra. En rådgiver skal sitte i umiddelbar nærhet til inngangsdøra. Vi vil både snakke med deg og hjelpe deg, men vi begrenser fysiske møter til det helt nødvendige. Møter gjennomføres i hovedsak som avtalt, men tas i størst mulig grad på telefon, nettmøte eller video. Ved spørsmål oppfordres kunder til å holde seg oppdatert via våre nettsider.

Bruk gjerne vår chatbot, chatløsning inne i nettbanken eller send melding i nettbanken. Ta eventuelt kontakt med din rådgiver direkte eller ring vårt kundesenter på telefon 915 02130.

Mange av våre ansatte jobber nå hjemmefra. De er tilgjengelige og betjener kunder via telefon og digitale kanaler. Dette er en ekstraordinær situasjon for det norske samfunnet, men vi vil gjøre vårt for å bidra i denne samfunnsdugnaden.


Vi er her i gode og vanskelige tider

Konsekvensene av korona-viruset handler først og fremst om helse, men også om økonomi – for bedrifter og folk flest.
- Vår bank er i et skjebnefellesskap med regionen. Helt siden 1833 har vi stått sammen med kunder og samfunn, i både vanskelige tider, og i vekst og utvikling.

Nå stormer det, men vår bank står støtt, sier Administrerende Banksjef i SpareBank 1 Ringerike Hadeland, Steinar Haugli.

Adm banksjef i SpareBank 1 Ringerike Hadeland sitter utenfor banken i Hønefoss sentrum

Familie ute
Tips og råd - din økonomi

Det er mange som uroer seg for økonomien nå og det gjør kanskje at vi bruker penger litt mer forsiktig enn det vi vanligvis gjør. Her har vi samlet noen tips du kan gjøre for å frigjøre penger til utgifter i en krevende tid.


Spørsmålikon med bakgrunn.

Spørsmål og svar om sparing i urolige tider


Video placeholder image

Tips og råd fra forbrukerøkonomen

Hvis du frykter at inntekten din blir redusert eller faller bort, så er det en del grep du kan gjøre som gjør at hverdagen blir litt tryggere. Forbrukerøkonom i SpareBank 1, Magne Gundersen gir deg tips og råd i denne filmen.