Du kan også chatte med oss eller sende melding i nettbanken.
Ta eventuelt kontakt med din rådgiver direkte eller ring vårt kundesenter på 915 07300 (kundesenter bedrift 915 07303).
Når samfunnet gradvis åpnes opp, må vi sammen sørge for at den gode smittestatistikken ikke gjør oss likegyldige. Vi står trolig foran den viktigste fasen i håndteringen av denne krisen. Banken er med på dugnaden og åpner gradvis opp innenfor de smittevernreglene som gjelder.
Tusen takk til dere kjære kunder som viser forståelse og tålmodighet!
Akkurat nå er det veldig mange som søker, og derfor kan det ta 3-4 dager å få svar. Vi jobber med å få ned ventetiden, slik at vi etterhvert skal kunne svare i løpet av 1-2 dager.
Vi er opptatt av å finne gode løsninger for hver enkelt av dere. Opplever du økonomiske utfordringer som følge av situasjonen så ta kontakt så tidlig som mulig. Sammen kan vi se på mulige løsninger og hva som kan være aktuelt for akkurat deg.
For å hjelpe deg har vi nå gjort det enklere å søke om avdragsfrihet på lånet ditt. Vi tibyr deg også å utsette betalinger hvis det kan hjelpe deg over kneika.
Etter Norges Banks justering av rente 13 og 20. mars har vi i SpareBank 1 SMN varslet en endring på inntil 0,85 prosentpoeng.
Vi har forståelse for at det er komplisert å forstå sammenhengen mellom renten i Norges Bank og prisen bankene må betale for å hente inn penger. Vi finansierer utlån gjennom egne innskuddskunder og fra det såkalte pengemarkedet. NIBOR, som er referanserenten i Norge, påvirkes av det Norges Bank gjør, men endres ikke likt med endringene i Norges Bank. Et eksempel på hvordan det ikke er direkte sammenhenger ser vi etter Norges Banks siste renteendring på 0,75 prosentpoeng. Til sammenligning har pengemarkedsrenta (NIBOR) fram til mandag 23. mars kun gått ned med 0,22 prosentpoeng. Forskjellen sier mye om den store usikkerheten som preger pengemarkedet for tiden. I tillegg må bankene også betale et påslag som først og fremst avhenger av risikoen i finansmarkedene. Nå har dette påslaget skutt i været på grunn av koronaviruset.
Vi anbefaler at du beholder BSU'en så lenge du kan. Med skattefradrag og høy rente er det den beste spareformen for unge, og du kan bare ha en BSU i løpet av livet.
Hvis det skorter mye nå, så ta kontakt med en rådgiver før du avslutter BSU'en, slik at vi kan se på alternative løsninger. Når det er sagt, så er det selvsagt opp til deg, og du kan be om å få avsluttet BSU for å betale inn på boliglånet. Du trenger ikke betale inn alt med en gang.
Du selv må kunne dokumentere til Skatteetaten at pengene har gått til å kjøpe bolig etter at BSU ble opprettet.
Kombinasjonen av koronakrise og oljeprisfallet har ført til stort fall på børsen. Dette gjør at du kanskje lurer på hva du skal gjøre med sparingen din? Vi har samlet noen ofte stilte spørsmål og svar.
EiendomsMegler 1 Midt-Norge ønsker å legge til rette for at bolighandelen kan gå så normalt og så trygt som mulig i tida framover. Det er derfor etablert nye, gode rutiner i forbindelse med kjøp og salg av bolig.
Ja, vi kan betale regningen for deg, så betaler du oss tilbake senere. Du slipper purregebyrer og får betalt regningen i tide. Tjenesten koster 99 kroner.
Ønsker du å vite mer om hva som skjer med fondsplasseringene dine? Da kan du finne nyttig informasjon på bloggen til ODIN Forvaltning. ODIN legger også ut webinarer der du kan holde deg oppdatert på markedsuroen.
Les mer om hvordan korona påvirker økonomien, og hva vi kan hjelpe deg med
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}