Corporate Connect kan brukes til å sende eFaktura, hvis du ikke har muligheten til det i regnskapsprogrammet. Du kan også søke transaksjonshistorikk og søke opp norske betalingskontoer i KAR (konto- og adresseringsregisteret), for å se om kontoen du skal betale til er gyldig, og hvem som eier den.
Her vil du finne brukerveiledninger til deg som er Access Manager (administrator) i Corporate Connect.
Access Manager Corporate Connect
For å legge til ny bruker må du være Access Manager. Det står øverst til venstre når du er logget inn. Slik gjør du det:
Klikk på Inviter en ny bruker til Connect, grønn knapp øverst til høyre på forsiden.
Velg Opprett invitasjon for å sende en e-postinvitasjon til ny bruker.
Klikk Legg til en bruker.
Velg BankID som autentiseringsmetode hvis brukeren har BankID. Hvis ikke velger du Passord. Vi anbefaler å bruke BankID for sikker og enkel innlogging der det er mulig.
Fyll ut feltene og klikk Legg til for å fullføre invitasjonen.
Klikk på Legg til en annen bruker om du skal legge til flere brukere. Hvis ikke klikker du Gjennomgå invitasjonen for å se at alt er riktig utfylt.
Hvis alt ser riktig ut klikker du på Sende. Ny bruker får nå e-post og registrerer seg som bruker.
Sender du uheldigvis invitasjon til feil person, kan du klikke på Brukerens navn i invitasjonsoversikten. Velg Tilbakekall til høyre på siden, og Tilbakekall igjen for å godkjenne.
For å gi eller endre tilganger må du være Access Manager. Det står øverst til venstre når du er logget inn. Du kan bare gi eller endre tilgang for en bruker om gangen. Slik gjør du det:
Klikk på Access Manager - Nordics øverst til venstre.
Klikk på Brukere, i menylinjen øverst i bildet.
Klikk på Navnet til brukeren du vil endre. Om du har mange brukere kan du søke i søkefeltet.
I brukerprofilen klikker du på Tjenester på menylinjen øverst.
Klikk på Legg til tjenester for denne brukeren.
I oversiktsbildet over tjenester velger du tjenesten du ønsker å gi tilgang til og klikker Legg til. Tilgangen gis med en gang.
Vil du å fjerne en tilgang følger du samme steg som over. Når du har klikket på tjenester velger du Fjern på tjenesten du vil ta bort, og Fjern en gang til for å bekrefte.
Som Access manager har du muligheten til å gi andre rollen som Access Manager. Slik gjør du det:
Klikk på Access Manager - Nordic oppe til venstre.
Klikk på Brukere, i menylinjen øverst i bildet.
Velg Bruker du vil endre rolle på.
Klikk på Administrer ansvar over brukerdetaljer.
Huk av for Bruker og bestillinger, deretter vil du få opp alternativer for tilgangsnivå. Velg Administrer alle brukere og bestillinger, og klikk på Lagre.
Som Access Manager kan du slette brukere, men kun en bruker om gangen. Slik gjør du det:
Klikk på Access Manager - Nordics oppe til venstre.
Klikk på Brukere, i menylinjen øverst i bildet.
Søk opp brukeren du vil slette og klikk på Navnet til bruker.
Nederst til høyre finner du informasjon om hvordan man sletter og klikker Slett.
Bekreft at du ønsker å slette og klikk Slett en gang til.
Klikk Ok, både du og brukeren vil få e-post med bekreftelse om sletting.
Skulle du ha slettet feil bruker kan du gjenopprette brukeren innen 14 dager. Følg samme steg som over til du har søkt opp brukeren, og klikk Gjenopprett nederst til høyre. Hvis det har gått mer enn 14 dager, vil du ikke få gjenopprettet brukeren og du må invitere brukeren på nytt.
Har du en ansatt i permisjon kan du også deaktivere brukeren midlertidig. Søk opp brukeren på samme måte som over, klikk på brukeren det gjelder og gjør som følger:
Les teksten til høyre og klikk på Midlertidig utestenge.
Klikk på Midlertidig utestenge en gang til for å bekrefte.
Les teksten som kommer opp og klikk Ok. Du og brukeren vil få e-post om endringen.
Når brukeren er tilbake og skal ha tilgang igjen, følger du samme steg som over. Når du har funnet brukeren det gjelder klikker du på Gjenopprett til høyre. Om om brukeren ikke gjenopprettes vil brukeren automatisk slettes etter 6 måneder.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Relevant for deg",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis resultater fra",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}