Nystartet bedrift?

Slik kommer du i gang med SpareBank 1 Regnskap 

 

5 ting du bør få på plass

1. Aktiver tofaktor pålogging
Det første du bør gjøre, er å aktivere tofaktor pålogging. Dette må være på plass for at du skal kunne koble til banken i neste steg.

2. Koble til banken
En av de store fordelene med SpareBank 1 Regnskap, er at det enkelt kan kobles sammen med banken. Underveis i sammenkoblinga må du velge hvordan du vil godkjenne betalinger. Vi anbefaler regnskapsgodkjente betalinger, som vil si at du kan betale regninger fra regnskapsprogrammet uten å måtte ettergodkjenne dem i nettbanken. 

3. Aktiver fakturamottak 
Hvis du ønsker å motta fakturaer direkte i SpareBank 1 Regnskap, er det to ulike fakturamottak du kan aktivere. Skal du motta EHF, må du aktivere EHF-mottak. Vil du at fakturaer du mottar på e-post skal komme rett inn i regnskapsprogrammet, må du aktivere e-postmottaket

4. Sett opp kobling mot Altinn
For å kunne sende mva-oppgave, a-melding og innhente elektroniske skattekort, må regnskapsprogrammet være koblet opp mot Altinn.

5. Registrer aksjekapital og stiftelseskostnader 
Før du kan gå i gang med regnskapsføringen, må du som nystartet aksjeselskap registrere åpningsbalansen i regnskapsprogrammet. Det vil si å legge inn aksjekapital og stiftelseskostnader. For enkeltpersonforetak er dette punktet ikke nødvendig.

Vi anbefaler Google Chrome eller Microsoft Edge med 100 % zoom

SpareBank 1 Regnskap fungerer best i nettleserne Google Chrome eller Microsoft Edge med 100 % zoom. Hvilken zoom du har, sjekker du med å trykke på de tre prikkene oppe til høyre i nettleservinduet. 


Ofte stilte spørsmål


Trenger du hjelp?

Ring 915 02479 innvalg 3, tast 1 for Regnskapshuset eller send inn et av skjemaene under.