Kan jeg bruke svensk BankID ved pålogging hos SpareBank 1 SR-Bank?

SpareBank 1 SR-Bank har i dag ikke tilrettelagt for bruk av Svensk BankID. Det arbeides med å få teknisk løsning for Svensk BankID på plass, men inntil videre vil kundeforholdet etableres ved at nettbankbrukere enten må ha Norsk BankID eller D-nummer via Skatteetaten.

Dersom dere ikke har Norsk BankID eller D-nummer, vil vi hjelpe dere med å søke om D-nummer hos Skatteetaten. Brukere med D-nummer kan benytte vår nettbank som normalt ved bruk av SpareBank 1 sin egen påloggingsløsning «Uten BankID».

Alle fremtidige kunde- og kontoavtaler vil måtte signeres manuelt frem til Svensk BankID er på plass.

Skatteetaten har saksbehandlingstid for å behandle søknad om D-nummer. SpareBank 1 SR-Bank vil derfor kontakte dere fortløpende for å starte denne prosessen. Dere kan forberede dere ved å lage klar en oversikt over hvem som skal være brukere i nettbanken og be dem innhente bekreftet kopi av Pass/Nasjonalt ID-kort som skal oversendes til oss når vi tar kontakt.