OCR og eGiro

Med OCR og eGiro avstemmes innbetalingene automatisk. Bedriften din sparer tid og får en enklere hverdag.

  • Mindre manuelt arbeid sparer tid og reduserer faren for å gjøre feil.
  • Kan integreres med de fleste regnskapsystemer.
  • OCR og eGiro kan brukes hver for seg eller kombineres.

Priser

  • Månedspris OCR kr 75
  • Månedspris eGiro kr 75
  • OCR transaksjon kr 1,75 per stk.
  • eGiro transaksjon med KID kr 1,75 per stk.
  • eGiro transaksjon uten KID kr 2,- per stk.

Hva passer for din bedrift?

OCR og eGiro kan brukes hver for seg eller kombineres. Her kan du lese mer om de to faktureringsmåtene.

OCR - fakturere med KID

  • Passer både små og store bedrifter, og kan brukes ved fakturering av alle typer kunder.
  • Med OCR kan du fakturere med KID. KID-nummeret gjør at regnskapssystemet kjenner igjen kunden og hva han eller hun betaler for.
  • Gjør det enklere å avstemme innbetalinger og purringer kan starte tidligere. 
  • De fleste regnskapssystemer er tilrettelagt for OCR. Sjekk med din leverandør for å være helt sikker.

eGiro innbetaling eller Cremul

  • Passer for større bedrifter med mange innbetalinger.
  • Gir elektronisk informasjon om alle innbetalinger til konto uansett betalingsform, også uten KID. For eksempel vil betaling med melding og fra utlandet også fanges opp.
  • De fleste regnskapssystemer er tilrettelagt for eGiro. Sjekk med din leverandør for å være helt sikker.

Er du usikker på hva bedriften din trenger? Vi hjelper deg gjerne med å finne ut av det.



Hvordan fungerer KID?

KID-nummeret brukes for å identifisere en betaling. Et KID-nummer er 3-25 siffer, og kan bygges opp så det inneholder mer eller mindre informasjon.

Som regel inneholder et KID-nummer et kundenummer, fakturadatoen og et kontrollnummer. Slik kan regnskapssystemet gjenkjenne betalingen og automatisk markere den som betalt.