Google Assistent på norsk er en helt ny tjeneste levert av Google. Vi har testet den med våre egne ansatte med mange forskjellige dialekter, og ut fra dette tror vi at den skal forstå de fleste dialekter.
Hvis den ikke fungerer for deg med din dialekt, hører vi gjerne fra deg!
Når du får dette svaret, har du spurt om noe som vi foreløpig ikke kan svare på. Det kan også være du har spurt om saldo eller overføring på en måte som vi ikke har tenkt på selv.
Vi vil fremover forsøke å lære av alt du spør assistenten om, og gjøre tjenesten enda bedre.
Nei. Foreløpig skiller ikke Google Assistent mellom hvem som bruker telefonen.
Dersom du har åpen telefon (ikke sikret med pin-kode eller annet), mobilen er tilgjengelig for andre og de vet hvordan de kan kalle på din banktjeneste – vil andre personer kunne få oppgitt din saldo. Derfor er vår anbefaling til alle kunder å benytte sikret mobiltelefon via pin-kode, face id, eller annet.
Alle brukere av SR-Bank sine tjenester på Google Assistent må knytte seg opp til egne konti via BankID-pålogging. Etter dette er man autorisert for å få rask tilgang til kontoene i form av saldo, og muligheten til å overføre penger mellom egne kontoer.
Mobiltelefonen er en personlig enhet, og det forventes at man har et bevisst forhold til hvem som har tilgang til denne. Dette sett i sammenheng med at tapspotensialet i løsningen er veldig lav, har ført til at rask tilgang uten flere lag av autentisering er prioritert opp i utviklingen.
Foreløpig kan du bruke SR-Bank på Google Assistent på iPhone eller Android mobiltelefon. Google Home-høyttaleren antas å komme på norsk i løpet av siste halvdel av 2018.
Foreløpig kan du kun sjekke saldo og overføre mellom egne kontoer. Fremover vil vi legge ut nye tjenester, og betaling av regninger kan være en av disse.
Når Google lanserer Google Home-høyttaleren på norsk, vil du kunne bruke SR-Bank på denne. Foreløpig kan du kun bruke SR-Bank på Google Assistent på iPhone eller Android mobiltelefon.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}