Sammen forebygger vi hvitvasking

I disse dager vil flere kunder bli kontaktet via SMS og brev i nettbank/mobilbank. Norske myndigheter har nemlig bedt alle norske banker om å sørge for at all kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Det krever litt arbeid fra deg som kunde. La oss kalle det en felles dugnad på å avdekke og forhindre svindelforsøk: Med oppdatert informasjon er du nemlig bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.


Hva betyr det for deg?

Det betyr at du må hjelpe oss med en viktig ting; nemlig å vise at du er du. For at du skal kunne fortsette å bruke banken som før, må du komme innom et av våre kontorer og vise gyldig pass. Ditt nærmeste kontor og åpningstider finner du på www.sr-bank.no. Skulle du ikke ha anledning til å komme innom et kontor, kan du sende kopi av pass og tilleggsdokumentasjon til:

SpareBank 1 SR-Bank v/AML, Postboks 250, 4066 Stavanger


Sjekk gjerne meldingsinnboksen i nettbanken eller mobilbanken din. Skulle du stusse, så kan vi tipse om at brevet vil ligge under fanen «Dokumenter».


Har du noen spørsmål om dette? Ring oss gjerne på 91502002.