Info

SpareBank 1 vant prisen for årets beste kundeservice i bank

 

 

Takk for tilliten!

SpareBank 1 er kåret til vinner av prisen Årets kundeservice 2015 i kategorien bank under Kundeservicedagene.


Bransjen er preget av et stort antall henvendelser gjennom et år, og et høyt nivå på kundeservicen hos aktørene på toppen.

SpareBank 1 vant prisen i konkurranse med blant annet DNB og Skandiabanken. 

Bankbransjen er den bransjen som får flest henvendelser i løpet av et år, ifølge arrangørene av konferansen. Våre kunder fremhever blant annet tilgjengelighet og bruk av moderne teknologi, som chat, i begrunnelsen for prisen. Årets kundeservice er kåringen av Norges beste virksomhet på kundeservice. 

Prisen er basert på TNS Gallups store kundesentermåling KSindeks med over 20.000 spurte og deles ut under fagkonferansen Kundeservicedagene. KSindeks, som er et samarbeidsprosjekt med Loxy Soft, har 100.000 respondenter i sin erfaringsbase, og er Norges største og mest representative studie innen kundeservice.

Juryens begrunnelse:
Problemer løses raskt og effektivt via chat, noe som er veldig nyttig. Samtidig er det alltid hyggelig å kontakte bankens kundesenter når det trengs. Kundene setter stor pris på at banken er tilgjengelig både på kveldstid og i helger.