Det oppstod en uventet feil. Vennligst prøv på nytt.
Søket ditt ga ingen treff. Vennligst prøv på nytt.
Filoverføring med Java opphører
Her får du informasjon om hva endringen betyr for din bedrift.
Hva betyr dette?
I praksis betyr det at du må finne frem til riktig mappe og fil på datamaskinen din manuelt, både når du skal hente og sende filer. Dette fungerer etter ”Bla igjennom” prinsippet, på samme måte som å lagre eller hente opp andre dokumenter på din datamaskin.
Du kan også bruke filmottak hos vår leverandør EVRY slik at bedriften/regnskapskontoret kan sende og motta filer/betalingsinformasjon direkte til/fra regnskapssystemet uten manuelle operasjoner.
Denne metoden heter ”SFTP” og er et alternativ til ordinær filhåndtering
gjennom Nettbank bedrift. SpareBank 1 har inngått avtale med følgende
systemleverandører som leverer løsningen:
Et regnskapssystem lager betalingsfiler for å kunne gjøre flere betalinger samtidig. Filen sendes til banken og betalingene gjennomføres. Dette kalles filoverføring eller remittering.
Har du flere ansatte, kan du for eksempel betale ut lønn med filoverføring. Lønns- eller regnskapssystemet lager en lønnsfil som sendes til banken og utbetlingene skjer automatisk uten at du trenger å registrere noe manuelt.
Først laster du ned appen for iPhone eller Android. Søk etter SpareBank1 mobilbank bedrift i appbutikken. For å bruke mobilbanken, må bedriften ha en nettbankavtale.
Åpne appen, trykk på «kom i gang» og velg banken din.
Fyll in fødselsnummeret ditt og logg inn med BankID.
Lag en PIN (minst 4 siffer).
Har telefonen din mulighet for fingeravtrykk eller Face ID kan du velge det, hvis du vil slippe å taste inn PIN-koden hver gang du logger inn.
Daglig bruk av mobilbank bedrift
Til vanlig logger du inn med fingeravtrykk, Face ID eller PIN-koden (selvvalgt).
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}