Mobilen har blitt det nye "kasseapparatet"

Gjestene på restaurant Jonas B. Gundersen elsker den nye måten å bestille måten på.

Jeg setter meg på bord nr. 15 i restaurant Jonas B. Gundersen. Tar frem Vipps-appen og bestiller en Club Sandwich. Kort tid etterpå serveres maten på bordet mitt.

- Kundene elsker det, sier daglig leder Jorunn Isaksen. For det første slipper de å vente på at en ledig ekspeditør skal ta bestillingen, dernest kan de enkelt gjøre tilleggsbestillinger, f.eks av ny drikke, og ikke minst så kan de gå når de vil. Det er ingen regning som venter på å bli betalt, fortsetter Jorunn.

Kan ikke ha en egen app for hver eneste restaurant

Restauranten har tatt i bruk VippsGO som gjør at gjestene kan bruke Vipps-appen til bestilling og samtidig oppgi bordnummer. Alternativet var å lage en helt egen app, men Jorunn tror ikke at gjestene er interessert i å ha en app for hver eneste restaurant man besøker. - Poenget er å gi kundene gode opplevelser, sier Jorunn.

- På 17.mai i år serverte vi 827 retter. Takket være besparelsen vi oppnår med Vipps, så rakk servitørene å gi kundene påfyll av kaffe. Det fikk vi mange gode kommentarer på.

Jorunn forteller at kundene fortsetter å bruke Vipps-appen når de først har begynt. - De får en egen frihetsfølelse. Samtidig gir det restauranten en kjærkommen effektivitetsgevinst, og neste år trenger hun kanskje ikke like høy bemanning på 17.mai. - Det hender kundene tar tia på oss. Det er litt gøy, fordi de som oftest blir imponert overhvor raskt maten kommer på bordet, avslutter Jorunn


Daglig leder Jorunn Isaksen er godt fornøyd med innføring av VippsGo.