Bankens laveste boliglånsrente er nå under 2%

- Det er en glede å meddele at banken for Telemark og telemarkinger nå setter ned renta med inntil 0,15 prosentpoeng, sier banksjef Per Halvorsen i dag.

29. mars 2016

De nye prisene gjelder fra 4. april på nye lån. For eksisterende kunder skjer renteendringen 30. mai. Du vil få brev om hvordan rentenedsettelsen påvirker lånet ditt i nettbanken i uke 14.

Bakgrunnen for rentenedsettelsen er siste rentemøte i Norges Bank, hvor det 17. mars ble besluttet å senke styringsrenten fra 0,75% til 0,50%.

Selv om styringsrenten er lav, betyr det ikke at bankene får lavere pris på sine lån, som igjen lånes ut til kunder. De pengene banken låner inn nå for tiden er dyrere enn hva styringsrenten er. Allikevel velger vi å sette ned renten, for å hele tiden gi konkurransedyktige priser til våre kunder.

Vårt beste flytende rentetilbud blir på 1,95% til boliglånskunder under 34 år med medlemskap i et LO-forbund. Prisen på Boliglån for unge blir satt ned til 2,15%. Fastrentelån for unge med binding på 3 år ligger på 1,95%. Laveste rente for våre Telemarkskunder over 34 år er 2,30% på lånesum over kroner 2 000 000.

Få mer ut av rentekuttet

De historisk lave rentesatsene er en gyllen mulighet for deg til å betale mer ned på lånet. Be om å få beholde samme månedlige beløp som før, eller sett av litt ekstra på konto eller i fond - og bygg deg opp en god reserve til uforutsette utgifter, eller til å kjøpe deg noe du har ønsket deg.

Pressekontakter

Per Halvorsen