Storsatsing på næringsmegling fra SpareBank 1 i regionen vår.

Nytt spennende samarbeid på gang. Og ny satsing på næringsmegling i Vestfold, Buskerud og Telemark.

1. mars, 2016

Nå legges puslespillet for å tilby det beste innen næringsmegling i regionen vår. Et nytt samarbeid fra de to solide konsernene SpareBank 1 BV og Sparebank 1 Telemark ser dagens lys. Nå går de sammen om en felles satsning i Vestfold, Telemark og Buskerud. Et område som har mange fellesnevnere når det gjelder næring og næringsutvikling.

- Vi har tro på dette markedsområdet på Østlandet og vil være enda sterkere sammen, sier administrerende direktør i SpareBank 1 BV, Rune Fjeldstad. Og vi er allerede godt etablert i Vestfold og Buskerud.
- Vi har etterhvert som bankens eiendomsportefølje har vokst savnet et tett samarbeid med en profesjonell næringsmegler - det får vi med denne satsningen sammen med SpareBank 1 BV, sier administrerende banksjef i Sparebank 1 Telemark, Per Halvorsen.

Fakta: EiendomsMegler 1 Næringsmegling Vestfold AS er datterselskap av EiendomsMegler1 BV AS som igjen er et datterselskap av SpareBank 1 BV. SpareBank 1 BV er et regionalt finanskonsern med 300 ansatte i seks byregioner i Vestfold og Buskerud, med en forretningskapital på ca 30 mrd.

Næringsmegling omsatte for 11 millioner kroner i fjor. Sparebank 1 Telemark har en forretningskapital på ca. 27 mrd. kroner og har ca.170 ansatte fordelt på sju kontorer i Telemark - banken er majoritetseier i EiendomsMegler 1 Telemark med ca. 25 ansatte.

Sparebank 1 Telemark og SpareBank 1 BV er en del av SpareBank 1 Alliansen. Sparebanken 1 Telemark kjøper nå 50 prosent av EiendomsMegler 1 Næringsmegling Vestfold AS.

Godkjennelse fra Finanstilsynet er søkt.

Per Halvorsen
Administrerende banksjef