Skien Boligbyggelags eiendomsmegleravdeling går sammen med Eiendomsmegler 1 Telemark

Eiendomsmegler 1 Telemark og Skien Boligbyggelags eiendomsmegleravdeling går sammen, og styrker med dette sin markedsposisjonen betydelig i Skien og Grenland.

18.09.2017

Avdelingen i Skien Boligbyggelag (SBBL) består av 8 erfarne og dyktige eiendomsmeglere som vil bli innfusjonert i Eiendomsmegler 1 Telemark.

Totalt vil det da bli ca. 30 medarbeidere i Eiendomsmegler 1 Telemark, som igjen vil omsette ca. 1.000 eiendommer i Telemark i løpet av et år.

Dette er en betydelig styrke for oss begge meddeler Barbro N. Rasmussen som er daglig leder i Eiendomsmegler 1 Telemark og Marianne Hegna adm. direktør i Skien Boligbyggelag. Vi er i dag to sterke og solide meglerforetak med to solide eiere, (SBBL og SpareBank 1 Telemark) som ønsker å styrke våre posisjoner med å bli ett eiendomsmeglerforetak.

Dette vil spesielt styrke vår posisjon i Skien og Grenland, samtidig som vi mener dette vil gi et bedre total tilbud til våre kunder i hele Telemark. Vi mener også en større enhet vil stå bedre rustet i den digitale utviklingen eiendomsmeglerbransjen står ovenfor meddeler Rasmussen.

Det «nye» selskapet vil bli eid med 51 % av SpareBank 1 Telemark og 49 % av SBBL.

Vi har stor tro på den nye megleren - dette vil styrke både banken og boligbyggelaget bekrefter Adm. banksjef i SpareBank 1 Telemark Per Halvorsen og Adm. direktør i SBBL Marianne Hegna.

Meglerne som i dag megler borettslagsleiligheter vil fortsatt bli sittende i SBBLs lokaler i Cappelens gate i Skien, avslutter Hegna. Kundene vil fortsatt der møte meglere som er spesialister på borettslagsleiligheter og som har stor kunnskap om de boligene de omsetter og om borettslagene.