SpareBank 1 Telemark endrer renten på utlåns- og innskuddsrenter

Med bakgrunn i økte pengemarkedsrenter, Norges Banks heving av styringsrenten og den generelle markedssituasjonen, har SpareBank 1 Telemark i dag besluttet å øke utlåns- og innskuddsrentene med inntil 0,25 prosentpoeng.

For eksisterende kunder vil renteendringen tre i kraft fra 15. mai 2019. Alle kunder som får renteendring, vil motta brev om dette eller informasjon i nettbanken om hvordan renteendringen påvirker lånet deres.

- Renteøkningen i Norges Bank kommer ikke som noen overraskelse. En undersøkelse SpareBank 1 nylig fikk utført viser at sju av ti låntakere regner med at renta vil gå opp i 2019. Vi tror boliglånskundene raskt vil kunne innstille økonomien på noe økte kostnader. I tillegg til å være konkurransedyktig på pris er vi en engasjert bank som er tett på markedet i Telemark, vi har moderne bankløsninger og rådgivere med høy kompetanse. Vi er tilgjengelige for personlig hjelp for alle kunder som måtte ønske rådgivning om hvordan de skal møte høyere boliglånsrenter, sier Per Halvorsen, Adm. Banksjef i SpareBank 1 Telemark.

For ytterlig informasjon, vennligst kontakt

Per Halvorsen
Administrerende banksjef