Vi trenger din hjelp med oppdatering av kundeinformasjon

Norske myndigheter krever at alle norske banker oppdaterer kundeinformasjon og legitimasjon på alle sine kunder. Det betyr blant annet å beskytte privatpersoner og bedrifter mot ID-tyveri, svindelforsøk og annen økonomisk kriminalitet. Å bidra til dette er en del av vårt samfunnsansvar.

Slik gjør du det

Oppdatering av kundeinformasjon med BankID

Oppdatering av kundeinformasjon gjøres ved å klikke på knappen under. Oppdateringen tar bare noen få minutter.

 

 

Har du ikke BankID

Last ned og skriv ut kundeerklæringen i knappen under, fyll ut og signer. 

Utfylt og signert skjema bes returnert til:
SpareBank 1 Telemark
PB 188
3901 Porsgrunn

Har du blitt oppringt av firmaet Consort?
Consort hjelper oss med å komme i kontakt med kunder som må oppdatere kundeinformasjon. De vil aldri be deg om personlige opplysninger som personnummer, BankID eller lignende. Er du i tvil, ta kontakt med din kunderådgiver i banken eller vårt kundesenter.

Noe du lurer på?

Skal du ha BankID må du ifølge norsk regelverk legitimere deg med pass.

Myndighetene har bedt alle norske banker om å ha kjennskap til hvordan kundene bruker bankens produkter og tjenester – og denne informasjonen skal registreres og oppdateres  jevnlig gjennom hele kundeforholdet. Derfor stiller vi disse spørsmålene også til deg som har vært kunde i mange år.

Det er viktig at du svarer på alle spørsmålene slik at informasjonen vi har om deg er oppdatert og riktig. Dersom vi ser at det mangler svar fra deg, kan en konsekvens bli at mobilbank, nettbank, kort og konto sperres inntil vi har registrert din besvarelse. Har du spørsmål? Kontakt Kundeservice på telefon 915 02610