Sammen forebygger vi hvitvasking

Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Det er 2 ting du må gjøre:

Kom innom et av våre bankkontor med gyldig legitimasjon
Oppdater kundeinformasjonen din via linken nedenfor

Oppdatering av kundeinformasjon

Oppdatering av kundeinformasjon gjøres ved å klikke på knappen under. Du må logge inn med BankID. 

Legitimering

Har du fått SMS, e-post eller en melding i din nettbank om å legitimere deg? Kom innom et av våre kontor med gyldig legitimasjon. Har du BankID, må du i utgangspunktet legitimere deg med pass. 

Du trenger ikke pass for å være kunde, men vi må ha en gyldig legitimasjon. Har du ikke pass kan du for eksempel vise førerkort eller bankkort med bilde fra en annen bank. 

Dersom du har lang avstand til kontorene kan du også legitimere deg i en annen SpareBank 1 bank.

id

Vi trenger legitimasjon på flere av våre kunder

Myndighetene har bestemt at alle bankkunder må være legitimert overfor banken. Formålet er å forhindre økonomisk kriminalitet. Selv om du kanskje har vært kunde hos oss i mange år, og vi kjenner deg godt, kan det hende du må legitimere deg på nytt. Alle dette angår får beskjed fra banken.


id

Har du ikke mulighet til å møte fysisk i våre lokaler?

Dersom du ikke har mulighet til å komme inn til oss ber vi deg sende oss et bilde av legitimasjonen din.


id

Har du blitt oppringt av firmaet Consort?

Consort hjelper oss med å komme i kontakt med kunder som må legitimere seg i banken. De vil aldri be deg om personlige opplysninger som personnummer, BankID eller lignende. Er du i tvil, ta kontakt med din kunderådgiver i banken eller vårt kundesenter.

mann ser i brosjyre

Noe du lurer på?