Møt våre ansatte

Ingen er bedre til å fortelle om hvordan det er å jobbe hos oss enn de som faktisk gjør det. Bli bedre kjent med hverdagen i SpareBank 1 SR-Bank her.

Rull deg nedover siden for å finne intervjuer med noen av folka som jobber hos oss. 

To SR-Bank-kollegaer går i trapp. Foto.

Hva er det beste med å jobbe i SpareBank 1 SR-Bank?

Video placeholder image

Bli med på jobb



Maren Mæhre

Fagspesialist, Sikkerhet

Maren var ferdig med mastergraden sin i samfunnssikkerhet i 2023. Hun hadde en drøm om å jobbe med fagfeltet i det offentlige, men så kom hun over en traineestilling innen informasjonssikkerhet i SpareBank 1 SR-Bank som fanget interessen.



Elna Hotic

Privatøkonomisk rådgiver

– Alt handler om relasjoner, sier Elna. Hun begynte i SpareBank 1 SR-Bank i 2022, etter å ha jobbet med økonomisk sosialhjelp og rådgiving i NAV i seks år. Hun er utdannet sosionom, og ser klare likheter mellom de to jobbene hun har hatt.

Sarka Mikesova

Fagleder Prosessutvikling

Jeg jobber som forretningsanalytiker, det betyr at jeg er en tolk mellom forretningen og IT-utviklere. Arbeidshverdagen min er veldig variert og jeg får bruk for både endringsledelse, problemløsning, prosessforståelse og systemkompetanse. Jeg er en del av et team som sammen leverer produkter jeg er veldig stolt av. 

Det beste med jobben min er å aldri være den smarteste i rommet, lære av mine generøse kollegaer som jeg kan stole på og mestringsfølelsen jeg får etter et litt mer krevende oppdrag.

Jeg setter stor pris på tilliten jeg får til å styre hverdagen min og kunne ta beslutninger. I tillegg vil jeg trekke frem samholdet og jobben Sparebankstiftelsen SR-Bank gjør for dem rundt oss.


Dennis Nguyen

Investeringsrådgiver i Private Banking

Jeg starter ofte dagen med å oppdatere meg på finansmarkedene, for å kunne være dagsaktuell overfor kundene mine. Deretter er det stort sett kundemøter, hvor vi diskuterer kundens økonomiske mål og legger en skreddersydd plan. I tillegg bruker jeg en del tid på å utveksle erfaringer med kompetente kollegaer og holde meg oppdatert på makroøkonomiske trender og investeringsprodukter.

Det beste med jobben min er å få muligheten til å hjelpe kunder med å oppnå økonomisk trygghet og bruke min kompetanse til å påvirke kunders økonomiske fremtid positivt. 

Det som gjør meg mest stolt av å jobbe i SR-Bank er betydningen banken har for lokalsamfunnet og synligheten vi har i form av sponsorater. I tillegg er det en arbeidsplass som er veldig inkluderende og mulighetene for å utvikle seg både faglig og personlig er veldig gode.


Mari Løvås

Senior kommunikasjonsrådgiver

Jeg jobber som kommunikasjonsrådgiver, så jeg gjør mye forskjellig hver dag. Alt fra å skrive nyhetssaker, ta bilder, lage intern-TV, skrive taler, svare på henvendelser fra pressen til å jobbe mer strategisk. Ingen dager er like!

Det beste med jobben min er at jeg får lov å være kreativ og har en variert hverdag. Og de gode kollegaene, da!

Det er spesielt to ting som gjør meg stolt av å jobbe i SpareBank 1 SR-Bank. For det første: gjennom stiftelsene som eier oss gir vi så mye tilbake til lokalmiljøene rundt oss. Det er utrolig hvor mange fritidsaktiviteter, lekeplasser, fotballbaner og mye annet som er et direkte resultat av driftige folk i banken og stiftelsene. Den andre tingen er de flinke folkene jeg får jobbe med hver dag. Alle er så positive og vil hverandre vel – det gjør meg skikkelig stolt.


Espen Swan-Rørvik

Senior fagspesialist

Jeg har en veldig variert arbeidshverdag. Avdelingen min, Kundetilbud privatmarked, jobber tett på både kundene og produktene våre. Det er ekstremt spennende.

Det beste med jobben min er at jeg utvikler meg og lærer nye ting hver dag. Jeg jobber tett på et kompetansemiljø som jobber med alt fra produktledelse og tjenestedesign, til analyse og konseptutvikling. 

Jeg er stolt av å jobbe i SpareBank 1 SR-Bank på grunn av folkene som jobber her og kompetansen som finnes på huset. Det å få jobbe med faglig sterke kollegaer som liker å bidra med sine tanker og ideer er veldig motiverende. I tillegg er kulturen i banken også spesielt god. De jeg jobber med gjør det lille ekstra for å skape trivsel for andre. Dette gjør at jeg digger å komme på kontoret!


Marthe Bjerkelien Hauge

Privatøkonomisk rådgiver i Oslo

Det beste med jobben er å hjelpe kundene med å oppnå deres økonomiske mål, samtidig som man utvikler sterke relasjoner og bygger tillit. Også har jeg fantastiske kollegaer som er engasjerte og gode støttespillere. 

Som privatøkonomisk rådgiver er jeg stolt av å jobbe for en anerkjent bank som har et sterkt omdømme, og som fokuserer på å tilby personlig service og skreddersydde løsninger for kundene våre.

I tillegg er det fint at banken har en historie med å støtte lokalsamfunn og bærekraftige initiativer. Jeg synes det er veldig spennende å få møte kunder, analysere deres økonomiske situasjon og gi gode råd om alt fra lån og forsikringer til dagligbank. 

{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }