Bestill BankID med engangskode og passord. Opplever du fortsatt problemer, ring kundeservice så hjelper vi deg.
Telenor oppgraderer BankID på mobil
Til deg som har fått nytt SIM-kort og melding om å fornye BankID på mobil. Her finner du det du trenger å vite.
Dette må du gjøre
Du trenger passordet og engangskoden (engangskode-app eller kodebrikke) til din ordinære BankID for å fornye BankID på mobil.
Hvis du ikke husker passordet bestiller du nytt i nettbanken før du fornyer BankID på mobil. Logg inn i nettbanken. Trykk på navnet ditt øverst til høyre og velg: Innstillinger > Innlogging > BankID. Trykk "Forny eller "bestill",
Har du ikke engangskode-app eller kodebrikke laster du ned engangskode-app fra Apple Store eller Google Play.
Slik kommer du i gang med engangskode-appen
BankID på mobil er lagret på SIM-kortet. For å kunne fortsette å bruke BankID på mobil, er det viktig at du aktiverer og tar i bruk det nye SIM-kortet før du fornyer BankID på mobil.
Noen av våre kunder har kun BankID på mobil. For å fornye BankID på mobil må du ha BankID med passord og engangskode i tillegg. Er du usikker på om du har BankID, kan du sjekke i nettbanken før du fornyer BankID på mobil. Logg inn i nettbanken. Trykk på navnet ditt øverst til høyre og velg: Innstillinger > Innlogging > BankID. Trykk "Forny eller "bestill",
Har du BankID fra en annen bank må du ta med pass og møte opp på et av våre kontorer for å få en ny.
Logg inn i mobil- eller nettbanken og forny BankID.
Følg deretter instruksjonene på skjermen.
Ofte stilte spørsmål
Dersom du ikke fornyer innen 14 dager, vil BankID på mobil slutte å virke og du må bestille ny.
Hvis du har mottatt en SMS fra Telenor om at de har sendt deg nytt SIMkort og du ikke har mottatt dette innen en ukes tid - kontakt Telenor
Oppgraderingen gjelder alle teleoperatører knyttet til Telenor:
- Talkmore
- Dipper
- Phonect
- GE (Gudbrandsdals Energi) Mobil
- Gator
- ATEA Mobil
- Fjordkraft Mobil
- Oyatel
- Saga Mobil
- Happybytes
- Sponz
- Telipol/Hudya
- Pepcall
- Primafon