I mobilbanken finner du "Min økonomi". Her finner du en oversikt over alt du bruker penger på, delt opp i kategorier. På den måten får du bedre kontroll på privatøkonomien.
Denne oversikten kan du bruke til å se om du kan spare noen kroner her og der.
Hvis du bor sammen med noen er det ikke så dumt å ha en felles konto eller to. Da kan regningene bli betalt fra samme plass, og dere kan handle og betale for maten med hvert deres kort.Det er også gøy å ha en felles sparekonto hvis dere skal kjøpe eller gjøre sammen.
Vi lar deg dele tilgang til kontoene dine med den du vil, også om personen ikke er SpareBank 1-kunde.
Det kan være lett å miste oversikten over abonnementer man har. Visste du at du kan endre eller avslutte abonnementer og faste utgifter i mobilbanken? Hvis du finner noe du ikke bruker så mye, kan du endre eller avslutte de med en gang.
Betal med finger eller ansikt Å logge inn med fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning er gammelt nytt, men visste du at du også kan betale på samme måte? Da går det enda raskere enn før!
Få oversikt over pensjonen din I mobil- og nettbank kan du se hvor mye du vil få i pensjon. Du får se hva du vil få fra jobben, folketrygden og egen sparing i én oversikt.
Se studielånet ditt i mobilbanken
I mobilbanken trykker du på "Legg til konto eller kort", og voilà, der har du studielånet ditt.
Raskere betaling av papirfaktura
Det er enkelt å betale regninger som kommer i postkassa. Ved å ta bilde av papirfakturaen så slipper du å legge inn kontonummer og KID.
Huskeliste for nye bankkunder
Bestill bankkort
Gi beskjed til arbeidsgiver om nytt kontonummer
Last ned mobilbanken og Engangskode-appen
Skaff deg ny BankID
Flytt AvtaleGiroene dine og legg inn faste trekk
Gjør deg kjent i mobil- og nettbanken, og ta i bruk de funksjonene som forenkler din bankhverdag
Ta kontakt med rådgiveren din for hjelp med blant annet lån, sparing og forsikring
Hvis du bruker BankID-appen må du nå bekrefte referanseordene som kommer opp på din mobil. Bruker du kodebrikke må du taste inn kode fra brikken.
Har du ikke BankID? Da velger du For deg som ikke har BankID, og følger veiledningen som kommer opp.
Veiledning: Slik logger du inn i nettbanken med BankID-appen og raskere BankID
I denne veiledningen viser vi deg trinn for trinn hvordan du logger deg inn i nettbanken med BankID-appen når du har skrudd på raskere BankID (innlogging med finger eller ansiktsgjenkjenning).
Overføringer fra utlandet kan ta 1 – 8 virkedager før du har pengene på konto. Det avhenger av hvilken valuta betalingen blir gjort i og hvilken bank og land betalingen kommer fra.
Det er enkelt å logge inn i mobilbanken! Du bruker enten en selvvalgt PIN-kode, eller du kan bruke såkalt biometri – det vil si fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning (Face ID).
Det er fordi alle bankene henter informasjon fra et felles avtaleregister. En eFaktura er knyttet til ditt fødselsnummer og er synlig i alle bankene du bruker.
Når eFakturaen er betalt, finner du informasjon om betalingen i den nettbanken du har betalt den i.
Hvis du sletter en eFaktura i en annen bank, vil den også bli slettet hos oss.
En fast betaling er når du på faste dager eller datoer betaler til kontoer i andre banker. En fast overføring er når du regelmessig overfører penger mellom kontoer du disponerer hos oss.
I mobilbanken og nettbanken kan du enkelt opprette, endre eller slette faste betalinger og overføringer.
Skal du endre eller slette en fast betaling eller overføring? Trykk på den aktuelle betalingen/overføringen, da får du opp to knapper – en for å endre og en for å slette.
Nå kan du flytte AvtaleGiro på sekundet! Alt du trenger å gjøre er å samtykke til at vi kan hente og flytte avtalene for deg. Resten ordner vi – helt gratis.
Bankkort for barn bestilles av en forelder/foresatt, så sender vi deg en e-post om at avtalen må signeres med BankID. Barn som er 13 år og eldre kan ha BankID selv. Vi sender et engangspassord så snart bestillingen er i orden. Dette engangspassordet brukes til å lage PIN-koden.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}