• Her kan du enkelt melde skaden hvis bagasjen din blir forsinket.

    1. Meld fra

    • Oppsøk skranken til flyselskapet for å melde ifra.
    • Få en bekreftelse på forsinkelsen – en såkalt PIR-rapport.

    2. Kjøp det du trenger

    Blir bagasjen mer enn fire timer forsinket etter adkomst, kan du handle det nødvendige av klær og toalettsaker. Inntil 5000 kroner per person. Gjelder ved utreise.

    Ta vare på kvitteringer og bagasjetaggen.

    3. Kontakt oss

    Kontakt oss for erstatning når du kommer hjem. Du kan alltid ringe oss hvis du trenger praktisk og umiddelbar hjelp – hele døgnet. Ring oss på (+47) 915 02300.

    4. Hva skjer etterpå?

    Har du all nødvendig dokumentasjon tilgjengelig når du kontakter oss, blir vi som oftest enige i første telefonsamtale. Vi forteller deg hva du eventuelt trenger å sende av dokumentasjon.

    Greit å tenke på

    Kontakt ansvarlig transportør. Ofte kan de ordne mye med en gang.

    Husk alltid å få en bekreftelse på forsinket bagasje (PIR-rapport).

    Ta alltid godt vare på bagasjetaggen i tilfelle bagasjen din blir borte.

    Bagasje regnes som tapt etter 21 dager. Hvis dette skjer, ring oss!