Oppdatering av kundeinformasjon

Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Oppdatering av kundeinformasjon for privatpersoner

Oppdatering av kundeinformasjon gjøres ved å klikke på knappen under. Du må logge inn med BankID.

Har du ikke BankID? 
Last ned kundeerklæring privatkunde. Skjema må skrives ut og sendes i retur.


Updating customer information for individuals

Updating customer information is done by clicking the button below. You must log in with BankID.

No BankID?
Download the Customer declaration form. Print the form and send it to us.

Noe du lurer på?

Legitimasjonskravet er skjerpet både i Norge og internasjonalt. Dette betyr ikke at vi mistenker kundene våre, men formålet er å forhindre økonomisk kriminalitet i møte med den digitale utviklingen. Alle med BankID utstedt av oss, og som ble kunde etter 1. mars 2007, må i henhold til reglene være legitimert med pass. For øvrige kunder vil banken også godta annen gyldig legitimasjon,  i tråd med hvitvaskingsregelverket.

Vi anbefaler at kundene legitimerer seg med pass. Med pass mener vi norsk pass, utenlandsk pass, norsk utlendingspass og reisebevis for flyktninger.

Du trenger ikke pass for å være kunde, men vi må ha en gyldig legitimasjon. Har du ikke pass kan du for eksempel vise førerkort eller bankkort med bilde fra en annen bank. For å få BankID er det krav om at du viser pass.

Skal du ha BankID må du ifølge norsk regelverk legitimere deg med pass. Blir du kontaktet må du derfor komme innom banken med gyldig pass hvis du fortsatt ønsker å bruke BankID fra vår bank.

Dersom du bor et annet sted i Norge kan du møte ved et annet SpareBank 1-kontor. Finn nærmeste kontor på sparebank1.no. Oppholder du deg utenlands må du ta kontakt med banken.

Myndighetene har bedt alle norske banker om å ha kjennskap til hvordan kundene bruker bankens produkter og tjenester – og denne informasjonen skal registreres og oppdateres  jevnlig gjennom hele kundeforholdet. Derfor stiller vi disse spørsmålene også til deg som har vært kunde i mange år.

Det er viktig at du svarer på alle spørsmålene slik at informasjonen vi har om deg er oppdatert og riktig. Dersom vi ser at det mangler svar fra deg, kan en konsekvens bli at mobilbank, nettbank, kort og konto sperres inntil vi har registrert din besvarelse. Har du spørsmål? Kontakt Kundeservice på telefon 915 03900