Sperre kort

Har du mistet kortet eller tror andre kan ha fått tak i koden? Da sperrer du kortet raskt og enkelt i mobilbanken eller nettbanken din. 

Slik sperrer du bankkort og kredittkort

  1. Logg inn i mobilbanken eller nettbanken.
  2. I mobilbanken trykker du på Mer og deretter på menypunktet Kort. I nettbanken trykker du på menypunktet for Kort øverst i skjermbildet.
  3. Velg så det kortet du vil sperre og skyv på bryteren Sperre kort.

Har du barn som har Bankkort for barn eller Bankkort for ungdom sperrer du også disse kortene i din mobilbank eller nettbank. 

sperre kort. illustrasjon

Er kortet ditt misbrukt?

Blir du utsatt for svindel, ikke mottar en vare du har betalt for, eller oppdager en transaksjon som ikke stemmer, må du sperre kortet og anmelde saken til politiet.

For å få penger tilbake registrerer du en klage. Dette heter å sende inn en reklamasjon og du gjør det enkelt i mobilbanken eller nettbanken.  Du følger samme fremgangsmåte som å sperre kort, men velger Reklamasjon i menyen.

Se veiledning for kortreklamasjon.

Gjelder reklamasjonen Bankkort for barn eller Bankkort for ungdom, eller får du ikke meldt inn klagen i din mobilbank eller nettbank? Ta kontakt med oss på +47 915 03900 eller +47 915 03900 hvis du er i utlandet. 

 

Er kontoen din misbrukt?

Har du oppdaget en mistenkelig overføring på din konto uten å bruke kort? Da må du umiddelbart ta kontakt med oss for å få sperret kontoen og BankID. 

Les mer om reklamasjon på konto

 

 


Funnet igjen kort - åpne sperret kort?

Hvis du ikke bestilte nytt kort da du sperret det, kan du åpne kortet ditt igjen her.

Gjelder det kredittkortet ditt, har du mulighet til å fjerne sperren innenfor 48 timer etter at det ble sperret. Etter dette vil nytt kort automatisk bli laget og sendt til deg.

Kommer du ikke inn i nettbank eller mobilbank for å sperre kortet, kan du ringe oss på +47 915 03900 for hjelp.


{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }