Skulle du gjerne ha spart litt mer? Mikrospar deg til noe gøy! Med mikrosparing sparer du litt hver gang du bruker kortet, så går sparingen helt av seg selv!
Du velger selv beløpet i nettbanken, enten et fast kronebeløp per gang, en prosentsats av kjøpsbeløpet, eller at du runder opp til nærmeste beløp hver gang du handler. Så enkelt!
Lær deg PIN-koden utenat. Koden er det kun du som skal kunne. Selv ikke banken eller politet trenger å vite koden. Hvis du har glemt koden, finner du den igjen i nettbanken. Som en ekstra sikkerhet kan du velge hvilke land bankkortet skal gjelde i og om det skal kunne brukes på nettet.
Når du bruker kortet
Kontroller at beløpet er riktig før du taster koden, og pass på at ingen kikker deg over skulderen. Lån aldri bort kortet, og slipp det ikke av syne hvis du må levere det fra deg for å betale, for eksempel på restaurant. Vi anbefaler å ha to kort med på reise og å oppbevare de separat.
Sikre deg mot ID-tyveri
Det er viktig å verne om bankkort, passord og koder. Da er du ekstra godt rustet hvis du blir utsatt for et ID-tyveri.
Du kan alltid "tæppe" kortet, og løsningen brukes mer og mer. For beløp under 400,- trenger du som regel heller ikke å taste pin. Alle SpareBank 1-bankkkort leveres med kontaktløs betaling. Se etter trådløs betalingssymbol på kortet.
Sperre kortet
Har du mistet kortet eller tror andre kan ha fått tak i koden? Sperr kortet så raskt som mulig.
Du kan også kontakt oss på telefon (+47) 915 03900, så hjelper vi deg.
Er bankkortet ditt misbrukt? Sperr kortet og anmeld saken til politiet. Deretter logger du inn i nett- eller mobilbanken og reklamerer. Velg kortet som er misbrukt, og klikk på "Reklamasjon". Husk at du har rett til å reklamere også hvis varen du har betalt med kortet uteblir eller leveres med feil og mangler.
Har du ikke allerede sperret kortet, vil det bli sperret når du sender inn reklamasjonen.
Du kan bestille nytt kort i din mobilbank eller nettbank. Prisen for å erstatte ødelagt eller mistet kort er 100 kroner. Du vil få kortet i posten etter ca. en uke.
Har du ikke mobilbank eller nettbank, eller kommer du deg ikke inn der, kan du ringe oss på 915 03900. Er du i utlandet ringer du +47 915 03900.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Du kan ta ut 9.900 med bankkortet. I tillegg kan du ta ut inntil 20.000 kroner ukentlig med kredittkortet ditt - hvis du har stor nok kredittgrense. Du kan også ta ut kontanter i de fleste butikker.
Hvis kortet ditt har kommet til rette og du er sikker på at ingen andre har hatt tilgang til det, kan du fjerne sperren i din mobilbank eller nettbank på oversiktssiden for kort. Er du i tvil, anbefaler vi at du beholder sperren og heller bestiller deg et nytt kort.
Bankkort: Hvis du ikke har bestilt nytt kort, kan du fjerne sperren og kortet er umiddelbart klar til bruk igjen. Har du bestilt nytt kort kan du ikke åpne det gamle.
Kredittkort: Du kan fjerne sperren innen 48 timer etter at du sperret det. Etter dette vil nytt kort automatisk bli sendt til deg.
Har du ikke mobilbank eller nettbank, eller kommer du deg ikke inn der, kan du ringe oss på 915 03900. Er du i utlandet ringer du +47 915 03900.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Ring oss på telefon 915 03900 eller send oss en melding i nettbanken. Vi trenger navn og fødselsnummer til personen som skal ha det ekstra kortet.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
På bankkortet er det beløpsgrenser for uttak i minibank på 15.000 kroner per fire dager, eller 10 uttak per dag. I noen land kan disse beløpsgrensene være lavere. Ved varekjøp er det kun saldo på kontoen som bestemmer hvor mye du kan bruke.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Sammenlign priser
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}