Nei, alt du trenger å gjøre er å oppdatere appen i Google Play/App store. Har du glemt passord eller skiftet telefon må du som vanlig slette appen og deretter aktivere den på nytt i appen.
Ja, engangskode-appen kan nå brukes uten å bruke BankID. Dette er lansert hos våre samarbeidspartnere.
Hva lurer andre på?
BankID må du fortsatt bruke når du signerer på avtaler eller på tjenester utenfor SpareBank 1, så det er viktig at du fortsetter å huske passordet. Husk at passordet eller koder aldri skal deles med andre. Hverken med familie, politi eller banken.
Ja, tjenesten brukes for innlogging og betaling. Dersom du for eksempel skal signere en avtale, brukes fortsatt BankID.
Nei, løsningen fungerer kun på SpareBank 1 sine tjenester. Man trenger også i tillegg å bruke BankID for å kunne signere på avtaler. For deg som bruker innloggingen Uten BankID er det ingen endring, du kan fortsatt bruke Engangskode på mobil til innlogging og betaling i SpareBank 1.
Har du BankID eller Uten BankID fra SpareBank 1 vil du kunne ta i bruk tjenesten ved å laste ned appen. Har du BankID fra en annen bank vil du ikke kunne bruke Engangskode på mobil appen uten å først få BankID fra SpareBank 1. Ønsker du å ta i bruk appen er det viktig å først kontrollere at du har lagt inn riktig kontaktinformasjon i nettbanken eller mobilbanken.
Får du meldingen"Kommunikasjonsfeil"? Da er det problemer med nettet. Prøv å slå av og på mobilen eller bytt nettverk - for eksempel fra trådløst til mobilnett eller omvendt.
Får du meldingen "Feil kode tastet inn"? Da kan grunnen være at du har fått ny mobil eller nytt SIM-kort, gjenopprettet mobilen, eller installert en stor oppdatering. Løsning: 1. Slett engangskode-appen og last den inn på nytt.
2. Følg anvisningene som dukker opp når du åpner appen etter at du har lastet den ned på nytt.
PS: Du trenger ikke å ringe oss for å bestille nye koder, dette gjør du selv i appen etter at den er reinstallert.
Bestill gjerne BankID på mobil som er en enda enklere innloggingsmetode.
Å reaktivere betyr å aktivere på nytt. Hvis du for eksempel bytter telefon eller operatøren til din mobil gjør endringer, kan det hende at appen vår ikke vil fungere. For at appen skal fungere normalt igjen da, må tjenesten aktiviseres på nytt. Følg anvisningene i appen
Engangskode-appen krever Android 5.0 eller nyere og IOS 10 eller nyere.
Engangskode på mobil har støtte for bilde og svaksynte. Dette kan aktiveres i telefonens innstillinger.
Modus for blinde og svaksynte (høykontrast) Gå inn under innstillger og velg appen Engangskode på mobil, skru deretter på modus for blinde og svaksynte.
Android: Aktiver "Talckback" under Innstillinger - Tilgjengelighet - Talkback
Det er ikke mulig å bestille engangskode på mobil eller reaktivere tjenesten i selve appen dersom du har utenlandsk mobilnummer. Tjenesten må da bestilles eller reaktiveres ved å kontakte kundeservice på telefon.
Nei, men du må aktivere appen på nytt. Du finner en veiledning inne i appen som forklarer hvordan dette gjøres.
Nei, du må ha BankID eller Uten BankID fra SpareBank 1 for å kunne aktivere appen. Har du BankID fra en annen bank må du først få BankID fra SpareBank 1.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}