Privat

Flyr er konkurs - er jeg dekket av forsikringen?

I forbindelse med at Flyr er konkurs, minner vi om at reiseforsikringen ikke dekker avbestilling av flybilletter, hotell, arrangementer eller liknende i forbindelse med en konkurs.

Hvordan du har betalt reisen din avgjør om du får dekket tapet eller ikke. Er flyreisen en del av en pakkereise retter du kravet til turoperatøren. Har du betalt turen med et bankkort eller et kredittkort logger du inn i mobilbank eller nettbank og melder krav om refusjon der. Velg kortet du har brukt, og deretter "Reklamasjon".

Les mer om konkursen og konsekvensene for deg

bankid-mobil-illustrasjon

Stopp - tenk deg om

Prøv å holde oversikt over brukerprofilene dine på nett - og slett de du ikke bruker. Gjør også kontoene/profilene dine sikrere med totrinnsbekreftelse.

Husk å aldri oppgi passord, BankID eller påloggingsinformasjon til andre.

Se mer om svindel

bankid-mobil-illustrasjon

Nå starter utfasingen av BankID på mobil

Nå kan du ikke lenger bestille eller fornye BankID på mobil. Men ikke stress – tjenesten vil fortsatt fungere en stund til.

For deg som er kunde i SpareBank 1 er engangskode-appen en fullgod erstatning.

Hva betyr dette for deg?

Oppdater kundeinformasjon

Har du mottatt melding om at du må legitimere deg eller sende inn kundeerklæringsskjema?

Vi håper på forståelse for viktigheten av riktig informasjon.

Slik gjør du det


Svindelforsøk ved bruktsalg

Flere og flere velger å kjøpe og selge brukt. Du har kanskje lest om at folk blir svindlet når de kjøper noe på nett? I en ny svindelvariant er det derimot du som selger som blir forsøkt lurt. Dette kan være på nettsider som Finn.no, Tise og Facebook Marketplace. 

Slik foregår svindelen

"Kjøper" foreslår å betale for varen via en egen betalingsløsning, og sender deg en lenke. "Kjøper" påstår at du kan få pengene dine ved å trykke på linken. Denne linken fører til en side hvor du som selger blir bedt om å legge inn kortinformasjon for å få pengene dine. Dette er en phishingside som er kontrollert av svindlerne. 

Les mer om den nye typen svindel




LO-medlemmer får ekstra gode betingelser på boliglån 

Fordelsprogrammet LOfavør gir deg ekstra gode betingelser på blant annet lån, forsikring og eiendomsmegling.

LO logo


Skal du ringe oss?

Vi opplever at det er mange som vil snakke med oss mellom klokken 10-18. Ringer du før klokken 10 eller etter klokken 18, får du kanskje raskere svar. Husk at vi er tilgjengelig for deg alle dager fra 07-24.


Sammenlign priser

Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no