Rammeverk for berekraftig finansiering
Dette rammeverket er meint for å bidra til omstillingsmåla om finansiering og tilrettelegging av berekraftige aktivitetar hos bedrifter og personkundar.
Dette rammeverket er meint for å bidra til omstillingsmåla om finansiering og tilrettelegging av berekraftige aktivitetar hos bedrifter og personkundar.
SpareBank 1 Sogn og Fjordane er ein norsk bank med verksemd i regionen Sogn og Fjordane.
SpareBank 1 Sogn og Fjordane spelar ei viktig samfunnsrolle i ei verd i endring. Vår ambisjon er å ta ansvar for å vere ein del av løysinga og ein proaktiv alliert til våre kundar i overgangen til eit meir berekraftig samfunn.
Dette betyr at berekraft vil vere ein integrert del av alt vi gjer; korleis vi skapar verdifulle kundeopplevingar, korleis vi leverer resultat; korleis vi driv vår verksemd, og korleis vi samarbeider med andre og bidrar til samfunnet vi er ein del av.
SpareBank 1 Sogn og Fjordane har fleire ulike målsetjingar knytt til dei vesentlege emne banken har identifisert i sitt arbeid. Dei vesentlege emna for banken er:
1. Klimaendringar
2. Eigne tilsette
3. Berørte lokalsamfunn
4. Forbrukar og sluttbrukarar
5. Forretningsåtferd
Dette rammeverket vil spesifikt bidra til omstillingsmåla som er identifisert i banken sin klimaovergangsplan og som støttar opp om øvrige mål i banken sin berekraftstrategi. SpareBank 1 Sogn og Fjordane skal bidra til at kundane kan ta klimavenlege val. Det er svært sannsynleg at rammeverket vil bidra til å nå målet om utsleppsreduksjon, ettersom utlånsvolum til berekraftig finansiering vil auke.
Alle kundar i SpareBank 1 Sogn og Fjordane må overhalde relevante lover og forskrifter, samt banken sine retningslinjer for berekraft.
I tillegg har SpareBank 1 Alliansen utvikla eit ESG risikovurderingsverktøy som blir brukt til å score bedriftskundane. Ein kvar kunde eller potensiell kunde som vurderast for berekraftig finansiering under dette rammeverket må tilfredsstille minimumskriteriar for ESG-score på sosiale- og styringsmessige forhold. Krav kan variere mellom bransjar grunna ibuande bransjerisiko.
Prosessen for å kvalifisere lån under dette rammeverket avheng av bransje, storleik på lånet og eventuelle andre faktorar. I SpareBank 1 Sogn og Fjordane blir finansiering hand-sama av bransjeansvarlege og kunderådgjevarar på bedriftsmarknaden, i tråd med gjeldande reglar og med faglege innspel og støtte frå berekraftsavdelinga eller fag-ansvarleg kreditt på bedrifts-marknaden.
Kvalifisering for berettiga berekraftig finansiering:
EU-taksonomien (taksonomien) er eit rammeverk for å klassifisere berekraftig økonomisk aktivitet og fungerer som et verktøy som gjer det mogleg for kapitalmarknadsaktørar å identifisere og gjennomføre investeringsmoglegheiter som bidreg til dei miljøpolitiske måla EU har sett, som igjen er basert på måla i Parisavtalen. Taksonomien fastsett tekniske screeningkriterium for økonomiske aktivitetar som kan bidra vesentleg til minst eitt av seks miljømål. Vidare fastset den kriterium for å ikkje påføre betydeleg skade på dei andre miljømåla.
Dette rammeverket er harmonisert med kriteria i taksonomien i den grad det blir vurdert som relevant på dette tidspunktet. Nokre bransjar som er inkludert i dette rammeverket er enno ikkje dekt av taksonomien, for eksempel akvakultur og fiskeri. For eigedom har norske nasjonale standardar som svarar til kriteria i taksonomien enno ikkje blitt ferdig utvikla. For desse bransjane bruker vi gjeldande marknadspraksis som beskrive i delen om grøne lån til spesifikke føremål.
SpareBank 1 Sogn og Fjordane reknar taksonomien for å vere den viktigaste rettesnora for dette rammeverket, og vi følger nøye med på utviklinga av taksonomien.
Dette rammeverket gjeld for kredittar og lån der bruken av lånet anten overheld dei miljømåla som er oppført under kapittel 2.2.
SpareBank 1 Sogn og Fjordane vil kontinuerleg overvake utviklinga og oppdatere rammeverket etter behov.
For å nå våre overordna berekraftsforpliktingar om å vere ein proaktiv alliert i omstillinga og bidra til berekraftsmåla, må vi sikre at kundane våre har tilgang til finansielle produkt som fremjar berekraft. Målet med dette rammeverket for berekraftig finansiering er å rettleie rådgjevarar i SpareBank 1 Sogn og Fjordane å identifisere og utvikle grøne og berekraftige lån og produkt med tilvising til:
Spesifikke tilbod til kundar kan referere til dette rammeverket.
Sjå òg følgjande tabell som viser korleis berekraft kan knytast til bankfinansiering:
Grøn finansiering | |
---|---|
Prinsipp for grøne lån | Lånet er til spesifikke føremål ved at det er direkte knytt til grøne prosjekt eller eigedelar iht. rammeverket. Alternativt kan lånet gå til generelle selskapsmål når eit selskap har minimum 90 % av omsetninga frå aktivitetar iht. rammeverket. |
Definisjonar berekraftig finansiering | |
Bruk av midlar | Portefølje av grøne prosjekt og eigedom som oppfyller krava i kapittel 2.2. |
Prosess for prosjektevaluering og utveljing |
Banken identifiserer låntakarar sine grøne aktivitetar basert på definerte godkjente aktivitetar og blir bekrefta av låntakaren. |
Rapportering | I/A |
Stadfesting | I/A |
Grøne lån til spesifikke føremål er i tråd med Loan Market Association (LMA) Green Loans Principles (GLP) 2023-utgåva. GLP inneheld frivillige tilrådde retningslinjer, som skal brukast av marknadsaktørar på det enkelte lån eller transaksjon avhengig av sine underliggjande eigenskapar. GLP skal vidare fremje integritet i utviklinga av den grøne lånemarknaden ved å klargjere i kva tilfelle eit lån kan klassifiserast som «grønt». GLP er meint for utstrekt bruk i marknaden. Prinsippa utgjer eit rammeverk der fleksibiliteten til låneprodukta kan oppretthaldast, og dei vil bli gjennomgått regelmessig i lys av utviklinga og veksten til den globale marknadane for grøne lån. GLP er basert på fire komponentar:
Vidare er kvalifiseringskriteria i tråd med dei tekniske screeningkriteria i EU-taksonomien i den grad kriteria er tilgjengelege for dei aktuelle bransjane på ein etter beste evne basis. EU-taksonomien er eit EU klassifiseringssystem for å bestemme om ein økonomisk aktivitet er miljømessig berekraftig. EU-taksonomien er eit verktøy for å hjelpe investorane til å forstå om ein økonomisk aktivitet er miljømessig berekraftig. Den er eit felles språk mellom investorar, utstedarar og beslutningstakarar som kan bygge tillit til at investeringane oppfyller robuste miljøstandardar og er i tråd med politiske forpliktingar på høgt nivå, som Parisavtalen.
I tilfelle taksonomien ikkje har klare kriterier for ein spesifikk kategori, viser dette rammeverket til rådande marknadspraksis.
Nedenfor finst ein oversikt over grøne kategoriar og aktivitetar som kan kvalifisere. Dette kapittelet (grøne lån til spesifikke føremål) dekker SpareBank 1 Sogn og Fjordane sin finansiering av investeringar i prosjekt og eigedomar som er oppført som kvalifiserte nedenfor. Under dette rammeverket kan lån vere for individuelle prosjekt/eigedomar eller på selskapsnivå. Når det gjeld generell selskapsfinansiering, ville eventuelle lån til selskap som genererer over 90 % av inntektene frå aktivitetar i tråd med kvalifiseringskriteria kvalifisere for lån til generelle selskapsføremål under dette rammeverket, noko som betyr at heile lånet frå SpareBank 1 Sogn og Fjordane til ein slik låntakar er 100 % kvalifisert. [4]
Underkategori | Kvalifiserte aktivitetar | Eksklusjonar | Aktivitetar iht. EU-taksonomien [5] |
---|---|---|---|
Næringseigedom (eksisterande og nybygg) |
Næringsbygg med byggeår 2021 eller nyare [7]
Næringsbygg med byggeår før 2021: Energimerke A eller tilhøyrer topp 15 % av næringsbygg med lågaste karbonutslipp i Noreg [8]
Nye eller eksisterande næringsbygg som har motteke, eller er designa og meinte for å motta, minst ein av følgjande sertifiseringar
Næringsbygga må oppfylle dei ovanfornemnde kriteria og i tillegg ha, eller vere designa og meint for å få, energimerke A eller B [10] |
Næringsbygg designa for utvinning, lagring, transport, produksjon av fossile drivstoff eller kryptovalutautvinning er ikkje kvalifisert | 7.1. Oppføring av nye bygningar. 7.7. Kjøpe og eigarskap av bygningar. |
Næringsbygg |
Renoveringslån for næringsbygg i Norge med ein forbetra energieffektivitet på 30 % Næringsbygget må oppfylle eller vere utforma og meint for å oppfylle eitt av følgjande kriterium:
|
7.2. Renovering av eksisterande bygningar. |
Underkategori | Kvalifiserte aktivitetar |
---|---|
Utvikling, handel, kjøp, installasjon, drift og vedlikehald av produksjonsanlegg for fornybar energi, produksjon og overføring av energi frå slike fornybare kjelder og framstilling av tilknytt teknologi og utstyr: | |
Vindkraft |
|
Solenergi |
|
Havenergi |
|
Geotermisk energi |
|
Vasskraft |
|
Fornybare ikkje-fossile drivstoff |
|
Bioenergi | |
Hydrogen |
|
Vassfri amoniakk |
|
Overførings- og lagersystem |
Konstruksjon, drift og vedlikehald av overførings- og lagersystem (eller annan infrastruktur, inkludert lagring) for å støtte inkludering av elektrisitet frå fornybare energikjelder i straumnettet
|
Aktiviteter i henhald til. EU-taksonomien [5]
3.15. Produksjon av vassfri ammoniakk
4.1. Produksjon av elektrisitet ved bruk av solcelleteknologi
4.2. Produksjon av elektrisitet ved bruk av konsentrert solkraft (CSP)-teknologi
4.3. Produksjon av elektrisitet frå vindkraft
4.4. Produksjon av elektrisitet frå havenergiteknologi
4.5. Produksjon av elektrisitet frå vasskraft
4.7. Produksjon av elektrisitet frå fornybare ikkje-fossile gass- og flytande drivstoff
4.8. Produksjon av elektrisitet frå bioenergi
4.9. Overføring og distribusjon av elektrisitet
4.10. Lagring av elektrisitet
4.12. Lagring av hydrogen
4.13. Produksjon av biogass og biodrivstoff til bruk i transport og produksjon av biooljer
Underkategori | Kvalifiserte aktivitetar |
---|---|
Produksjon, etablering, anskaffing, utviding, oppgradering, vedlikehald og drift av lågutsleppskøyretøy og -fartøy og tilhøyrande infrastrukturer. [12] | |
Køyretøy |
Fullelektriske, hydrogen- eller på annan måte nullutslepp passasjer- og godstransport |
Fartøy | Fartøya har null direkte karbonutslepp (frå eksos) |
Nullutslepp transportinfrastruktur | Infrastruktur som støttar nullutslepp passasjer- og godstransportkøyretøy, fartøy og kollektivtransport, som ladestasjonar for elektriske køyretøy, by- og inter-city infrastruktur, hamneverksemd og infrastruktur for omlasting |
Eksklusjonar
Alle landbaserte køyretøy som er dedikert til transport av fossile drivstoff vil ikkje vere kvalifisert.
Fartøy dedikert til transport av fossile drivstoff er ikkje kvalifisert.
Aktivitetar iht. EU-taksonomien [5]
6.3. By- og forstadstransport, vegtransport av passasjerar
6.6. Godstransporttenester på veg
6.5. Transport med motorsyklar, personbilar og lette varebilar
6.7. Innanlands passasjertransport på vatn
6.8. Innanlands godstransport på vatn
6.9. Oppgradering av innsjø- og elvebåtar for passasjer- og godstransport
6.10. Sjø- og kystgodstransport, skip for havneoperasjonar og støtteaktivitetar
6.11. Sjø- og kystpassasjertransport
6.15. Infrastruktur som mogleggjer lågutslepp vegtransport og kollektivtransport
6.16. Infrastruktur som mogleggjer lågutslepp sjøtransport
6.12. Ombygging av sjø- og kystgodstransport og passasjertransport
Underkategori | Kvalifiserte aktivitetar | Eksklusjonar |
---|---|---|
Akvakultur |
Akvakulturverksemd, -anlegg eller sjømatsprodukt som har følgjande sertifiseringar, eller forbetringar som resulterer i ein av følgjande sertifiseringar:
Produkt og tenester som fører til betydelege forbetringar i energieffektiviteten eller det marine miljøet til oppdretts- og prosesseringsanlegg |
Akvakultur som har blitt sertifisert med avvik frå standarden
|
Fiskeri | Fiskeriverksemd, -anlegg eller sjømatsprodukt som oppfyller følgjande sertifisering, eller forbetringar som resulterer i sertifiseringa:
|
Forbetringstiltak som fører til auka intensitet av klimagassutslepp for verksemda |
Landbruk | Jordbruksteknologi/-prosjekt
|
Ikkje-sertifisert kommersiell landbruksaktivitet Ingen konvertering av landområde med høgt karboninnhald Kjøp/forbetring av apparat og utstyr primært basert på fossile drivstoff for å unngå innlåsing av forbruk av fossile drivstoff. Aktivitetar som resulterer i byte av drivstoff kvalifiserer Genetisk modifiserte organismar og avlingar Biodrivstoffproduksjon som konkurrerer med matproduksjon eller reduserer skogplanting, biologisk mangfald eller karbonlager i jorda |
Aktivitetar iht. EU-taksonomien
Ikkje omfatta av EU-taksonomien
Underkategori | Kvalifiserte aktivitetar |
---|---|
Tiltak for å forbetre energieffektiviteten i prosessar som resulterer i betydelege [13] energi-innsparingar eller reduserte klimagassutslepp i industriprosessar, infrastruktur eller verksemda sin produksjon/drift/forsyningskjede: | |
Industrielle prosessar og forsyningskjeder |
|
Elektrisitetsoverførings- og distribusjonssystem |
|
Energilagring |
|
Energieffektivitet for bygningar | Produksjon, installasjon, vedlikehald og reparasjon av energieffektiviseringsutstyr som definert av EU-taksonomien, inkludert men ikkje avgrensa til følgjande:
Installasjon, vedlikehald og reparasjon av instrument og utstyr for måling, regulering og kontroll av energistatus til bygg slik definert av EU-taksonomien, inkludert, men ikkje avgrensa til følgjande:
|
Andre energieffektiviseringsprodukt | Produkt og tenester innan fornybar energi eller energieffektivitet innan relevante område slik beskrive i dette kapittelet 2.2; |
Vatn- og avløpsbehandling | Teknologi, system og anlegg som resirkulerer eller aukar effektiviteten av avløpsvassbehandling, inkludert utvikling, produksjon, installasjon og drift |
Andre aktivitetar for reduksjon av klimagassutslepp |
|
Eksklusjonar
Prosjekt for å forbetre energieffektiviteten av produksjon, distribusjon og/eller
kraftproduksjon fra fossile drivstoff
Energieffektivitetsforbetringar som "låser inn" bruken av fossile drivstoff
Teknologiar som aukar energieffektiviteten av produksjon, distribusjon og/eller kraftproduksjon av fossile drivstoff
Reduksjon av klimagassutslepp i teknologiar eller industriar basert på fossile drivstoff
Aktivitetar iht. EU-taksonomien [5]
3.4. Produksjon av batteri
3.5 Produksjon av energieffektivt utstyr for bygningar
7.3 Installasjon, vedlikehald og reparasjon av energieffektivt utstyr
7.5 Installasjon, vedlikehald og reparasjon av instrument og einingar for måling, regulering og kontroll av energiprestasjonen til bygningar
Underkategori | Kvalifiserte aktivitetar |
---|---|
Skogbruk |
|
Biodiversitet |
|
Aktivitetar iht. EU-taksonomien [16]
1.1. Bevaring, inkludert restaurering, av habitat, økosystem og artar
2.1. Hotell, ferie- og campingplassar og liknande overnattingsstader
Underkategori | Kvalifiserte aktivitetar |
---|---|
Klimatilpassing | Aktivitetar som i betydeleg grad bidrar til tilpassing til klimaendringar:
|
Aktivitetar iht. EU-taksonomien
3.1 Rammeverket sitt føremål
Med aukande fokus i marknaden på berekraft i finansieringsprodukt, aukar òg behovet for tydelege rammer for kva som klassifiserer til desse produkta på tvers av SpareBank 1-alliansen. Føremålet med dette rammeverket er å tydeleggjere korleis SpareBank 1 jobbar for å identifisere aktivitetar som kan klassifiserast som «Overgangsfinansiering». Rammeverket skal fungere saman med eksisterande rammeverk for grøn finansiering i dei enkelte SpareBank 1-bankane.
◀ Klikk tilbake i nettlesaren for å kome dit du var.
[1]
Grønt iht. taksonomien er økonomiske aktivitetar som vesentleg bidrar til minst eitt av dei seks miljømåla i EU-taksonomien og som ikkje gjer vesentleg skade på dei øvrige miljømåla og som vidare oppfyller dei sosiale minstekrava for bedrifter, inkludert OECD retningslinjer for multinasjonale selskap og FNs retningslinjer for forretningsverksemd og menneskerettar.
[2]
Grønt iht. andre reglar enn taksonomien er økonomiske aktivitetar som:
[3]
Låneprodukt som støttar, mellom anna, miljømessige og sosiale forhold, eller ein kombinasjon av desse, føresett at selskapet også har gode rutinar for eigar- og selskapsstyring. Denne definisjonen er henta frå artikkel 8 (1) frå EU-regulering 2019/2088 knytt til SFDR.
[4]
Om ein overheld dette kravet kan målast basert på inntekter, samla utgifter og/eller andre indikatorar som bestemt av SpareBank 1 Sogn og Fjordane, og må dokumenterast og bekreftast årleg, både foroverskuande og tilbakeskuande.
[5]
Aktivitetar iht. EU-taksonomien som vesentleg bidrar til målet om å hindre klimaendringane
[6]
Inkludert fritidsbustader
[7]
I samsvar med EU-taksonomien krevst det for bygg med byggeår fom. 2021 for å vere berekraftig at dei tilfredsstiller NZEB-10-kravet, dvs. har eit netto energibehov minimum 10 % lågare enn NZEB (Nearly Zero Emission Building, eller nesten-null-utsleppsbygningar). I Norge blei dei nasjonale NZEB-definisjonane annonsert 31. januar 2023.
Bygningar vurderast mot dei respektive NZEB-grensene publisert av departementet, uttrykt som spesifikt energibehov i kwt/kvm. Pt. er alle norske bygningar med energimerke A (med unntak av enkeltleiligheiter) og nokre med energimerke B, i samansvar med NZEB-10. Småhus med energimerke B, leiligheitsbygg med energimerke B og enkeltleiligheter med energimerke A krev ytterlegare dokumentasjon for å bli rekna som i samsvar med dei respektive NZEB-10-krava.
Heile metodikken og utveljingsprosessen som blir brukt for å identifisere NZEB-10-bygningar, vil bli publisert i ein teknisk rapport frå ein spesialisert ekstern konsulent.
[8]
Kvalifiserande TEK-standardar og energimerke (offisielle eller estimert) vil bli fastsett med støtte frå ein spesialisert ekstern konsulent og kan ta omsyn til rettleiing frå departementet. Det ventast at norske bustader og næringsbygg oppførte i tråd med. TEK10 og TEK17 samt dei som har energimerke A eller B er innan topp 15 % ut frå 2023 bygningstatistikk.
TEK07-bygg og energimerke C kan bli vurderte som innanfor topp 15 % i Norge iht. nye grenser for inkludering i topp 15 % i metodikk og retningslinjer frå Energidepartementet
[9]
For renoverte bustader kan det bli relevant med framtidige grenser for primærenergibehov for renovasjonar i samsvar med regjeringa si framtidige langsiktige plan for bygningsrenovering.
[10]
Energimerket må gjelde for minst 75 % av golvarealet
[11]
Må vere i samsvar med siste norske byggtekniske forskrift, pt. TEK17, når det er relevant. For andre aktivitetar enn bygningsrelaterte, må beste kommersielt tilgjengelege teknologi nyttast
[12]
Ingen transport som er dedikert til transport av fossile drivstoff
[13]
Ein energieffektivitetsforbetring vurderast som vesentleg av konsernet sitt Berekraftsteam, tatt omsyn til marknadsstandard, tilgjengeleg teknologi, konkurrentar sine prestasjonar, relevante energimål og vitskapsbaserte utsleppsbaner når relevant
[14]
Taksonomiaktivitet som bidrar vesentleg til miljømålet førebygging og kontroll av forureining
[15]
Taksonomiaktivitet som bidrar vesentleg til miljømålet berekraftig bruk og beskyttelse av vatn og marine ressursar
[16]
Taksonomiaktivitet som vesentleg bidrar til klimamålet om beskyttelse og restaurering av biodiversitet og økosystem.
[17]
Siste versjon er frå desember 2020
DETTE DOKUMENTET ER MEINT Å GI IKKE-UTTØMMANDE, GENERELL INFORMASJON. DOKUMENTET KAN INNEHALDE, ELLER INNLEMME GJENNOM HENVISNING, OFFENTLEG INFORMASJON SOM IKKJE ER SEPARAT GJENNOMGÅTT, GODKJENT ELLER STØTTA AV SpareBank 1 Sogn og Fjordane, OG FØLGELEG GIR SpareBank 1 Sogn og Fjordane INGEN EKSPLISITT ELLER IMPLISITT ERKLÆRING, GARANTI ELLER FORPLIKTINGAR, OG PÅTAR SEG HELLER IKKJE NOKO ANSVAR NÅR DET GJELD INFORMASJONENS RETTFERDIGHEIT, NØYAKTIGHEIT, RIMELIGHET ELLER FULLSTENDIGHEIT.
DETTE DOKUMENTET KAN INNEHALDE UTSEGN OM FRAMTIDIGE HENDINGAR OG FORVENTNINGAR SOM ER UTSEGN OM FRAMTIDA. INGEN AV DEI FRAMSKRIVINGANE, FORVENTINGANE, ESTIMERINGANE ELLER PERSPEKTIVA SOM OMHANDLAR FRAMTIDA I DETTE DOKUMENTET, SKAL REKNAST SOM PROGNOSAR ELLER LØFTANDE, DEI SKAL HELLER IKKJE REKNAST Å INNEBERE EIN INDIKASJON PÅ, FORSIKRING OM ELLER GARANTI FOR AT ANTAKINGANE SLIKE FRAMTIDIGE FREMSKRIVINGAR, FORVENTNINGAR, ESTIMAT ELLER PERSPEKTIV BYGGER PÅ, ER KORREKTE ELLER UTTØMMANDE ELLER, NÅR DET GJELD ANTAKINGANE, ER FULLT UTTRYKT I DOKUMENTET. SpareBank 1 Sogn og Fjordane VERKEN HAR ELLER PÅTAR SEG NOKON FORPLIKTINGAR TIL Å OPPDATERE, ENDRE, ELLER RETTE DETTE DOKUMENTET ELLER UTSEGNA I DET FOR Å GJENSPEILE FAKTISKE ENDRINGAR I ANTAKINGAR ELLER ENDRINGAR I FAKTORAR SOM PÅVERKAR DESSE UTSEGNA, ELLER PÅ ANNAN MÅTE VARSLE ADRESSATAR VISS INFORMASJON, SYNSPUNKT, FRAMSKRIVINGAR, PROGNOSAR ELLER ESTIMAT I DOKUMENTET ENDRAR SEG ELLER SEINARE BLIR URIKTIGE.
DETTE DOKUMENTET ER IKKJE MEINT Å GJE JURIDISK ELLER ØKONOMISK RÅDGJEVING, OG SKAL IKKJE TOLKAST SOM DET. DET UTGJER IKKJE EIT TILBOD ELLER EIN INVITASJON TIL Å SELJE ELLER EIN OPPFORDRING MED TILBOD OM Å ABONNERE PÅ, ELLER KJØPE. ELLER EI ANBEFALING OM, VERDIPAPIR, INGENTING I DETTE DOKUMENTET SKAL UTGJERE GRUNNLAGET FOR EIN KONTRAKT ELLER EI FORPLIKTING, OG DET ER IKKJE GODKJENT AV NOKEN SIKKERHETSMYNDIGHEIT.
DISTRIBUSJON AV DETTE DOKUMENTET OG INFORMASJONEN DET INNEHELD, KAN VERE UNDERLAGD JURIDISKE AVGRENSINGAR I NOKRE LAND. PERSONAR SOM KAN KOME I BESITTELSE AV DET, MÅ UNDERSØKE OM DET FINST SLIKE AVGRENSINGAR OG OVERHALDE DEI.
INFORMASJONEN I DETTE DOKUMENTET ER IKKJE UAVHENGIG VERIFISERT.
ADRESSATEN BER ÅLEINE ALT ANSVAR FOR ALL BRUK AV INFORMASJONEN I DOKUMENTET, OG SpareBank 1 Sogn og Fjordane SKAL IKKJE HALDAST ANSVARLEG FOR EVENTUELLE, DIREKTE ELLER ANDRE SKADAR, SOM OPPSTÅR SOM FØLGJE AV ADRESSATENS BRUK AV DETTE DOKUMENTET.